3 037 läst · 20 svar
3k läst
20 svar
Kan man få ett gammalt svartbygge (garage70m2) med i taxeringen?
Det är nog ingen som sätter sitt maxpris baserat på taxeringsvärdet inför ett eventuellt köp.R Ralf Olböter skrev:
Kan iofs. påverka din möjlighet till lån, men ofta vill banken ha minst en värdering, och värderingsmannen lär ju själv kunna värdera garaget.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 952 inlägg
Låter å andra sidan som om ni var nöjda med värderingen? Min (knappa) erfarenhet av pappersvärderingar är att banken kollar om man är ok med dem eller om man av något skäl vill få upp den. Är man nöjd och värderingen räcker till det man behöver låna nöjer sig väl de flesta med den snabba gratisvärderingen. För egen del har värderingarna i fråga utgått från försäljningar i området, men sånt kan säkert skilja beroende på likviditet i marknaden.M mojjen skrev:
I mitt fall ville jag bara få upp värdet för att låna till ett fritidsboende. Det rymdes med den värderingen han kunde ge på telefon, hade det inte räckt så hade jag fått göra en riktig värdering på plats, som nog hade ökat värdet en hel del.Nötegårdsgubben skrev:
Låter å andra sidan som om ni var nöjda med värderingen? Min (knappa) erfarenhet av pappersvärderingar är att banken kollar om man är ok med dem eller om man av något skäl vill få upp den. Är man nöjd och värderingen räcker till det man behöver låna nöjer sig väl de flesta med den snabba gratisvärderingen. För egen del har värderingarna i fråga utgått från försäljningar i området, men sånt kan säkert skilja beroende på likviditet i marknaden.
Klicka här för att svara