Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad beror det på? Inte tillräckligt distinkt manöver?
Det är väl främst det ja. Som lite osäker blir det ju lätt lite extra fummel men oavsett är det långt från den korrekta elektriska manövreringen. Tillslaget som ofta är lindrigt blir lätt grymt dåligt och frånslag som normalt påfrestar mer blir etter värre manuellt.

• Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Nu får 63A huvudsäkringarna vila en stund, stoppade i reduktionshylsor och 16A säkringar.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
A
En tesys kontaktor 5,5kW/12A sluter kontakterna distinkt på 12-22 ms och öppnar lite snabbare på 4-19ms.
Klarar man det med sin trogna spårmejsel tro? 🙂

A avh67f skrev:
En tesys kontaktor 5,5kW/12A sluter kontakterna distinkt på 12-22 ms och öppnar lite snabbare på 4-19ms.
Klarar man det med sin trogna spårmejsel tro? 🙂
Men får helt enkelt investera i en riktig kvalitets mejsel från wera.

• Haha
avh67f
  • Laddar…
Panor82
A avh67f skrev:
Gk100: hade du valt samma kontaktor 5,5 kW/12A till denna pump? Eller ska man tänka minst ett steg högre i dessa fall?
Nu var detta inte riktat till mig men jag går alltid upp en storlek om man närmar sig den övre halvan i effekt/ström för att få få mer pålitlighet och hållbarhet. Jag verkar mer inom industrin och där är dom extra kronorna för större kontaktor inte så mycket om man jämför med driftstoppen som blir. Men jag hade gått upp ett snäpp om jag gjort installationen hos en privatperson eller förening också.

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.