8 396 läst · 34 svar
8k läst
34 svar
Kan lutningen ändras?
![Krilleman](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/121/121167.jpg?1660896211)
Krilleman![Premium Premiumikon: Rör](/forum/styles/main/premium/ror.svg)
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 896 inlägg
Krilleman![Premium Premiumikon: Rör](/forum/styles/main/premium/ror.svg)
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 896 inlägg
Om problemet visar sig som att fallet i badrummet ändrats skulle jag bli orolig oavsett om det bara är badrumsgolvet eller hela huset som satt sig.4774 skrev:
Om det fungerade att bada och skvätta lite vatten ur badkaret och vattnet då tog sig ner i brunnen 2018 men inte längre så borde väl hela huset ha samma sättningsproblem? Inte bara badrummet. Det borde vara det största problemet och som skulle göra mig orolig. Vatten på golvet i ett badrum gör inte mig orolig. Jag vet att vi har fel lutning i duschen men det har inte lett till några problem vare sig för oss eller husets konstruktion.
Fel fall i badrummet som varit där hela tiden är naturligtvis inget att bry sig om.
Mer regel än undantag skulle jag säga, att vatten rinner åt fel håll, dvs från golvbrunnen istället för till den. Speciellt om man är en meter utanför golvbrunnen. Då rinner det alltid åt fel håll. I alla fall i alla våtrum jag jag varit i. Och alla hantverkare som gjort golven har nog inte varit klåpare.
Vi har två golvbrunnar i badrummet på varsin sida om rummet, motsatta väggen och det rinner hyffsat bra ner i båda så länge det rör sig om en större mängd vatten alt med tryck men ju mer som åker ner desto trögare går det för vattnet att utan hjälp ta sig ner. Detta tycker jag är fullständigt normalt 😄
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nytt Duschhandtag läcker vid anslutningen
Badrum -
Kan jag göra elanslutningen själv och anlita en elektriker för besiktn
Belysning -
Hur tar jag bort vattenanslutningen till diskmaskin?
Vatten & Avlopp -
Är markägare skyldig att städa upp andras skräp som tält, plast, bilbatterier, m.m.? (MÖD)
Juridik -
Hur får man invattenanslutningen helt tät?
Tvättstuga