Krilleman
Eller så kan man ta fram ett par stenkulor från förr.

Dom berättar alltid sanningen beträffande fallriktningen och eventuella lågpunkter...

Färgglada stenkulor från förr ligger spridda på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Om det fungerade att bada och skvätta lite vatten ur badkaret och vattnet då tog sig ner i brunnen 2018 men inte längre så borde väl hela huset ha samma sättningsproblem? Inte bara badrummet. Det borde vara det största problemet och som skulle göra mig orolig. Vatten på golvet i ett badrum gör inte mig orolig. Jag vet att vi har fel lutning i duschen men det har inte lett till några problem vare sig för oss eller husets konstruktion.
Om problemet visar sig som att fallet i badrummet ändrats skulle jag bli orolig oavsett om det bara är badrumsgolvet eller hela huset som satt sig.
Fel fall i badrummet som varit där hela tiden är naturligtvis inget att bry sig om.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Mer regel än undantag skulle jag säga, att vatten rinner åt fel håll, dvs från golvbrunnen istället för till den. Speciellt om man är en meter utanför golvbrunnen. Då rinner det alltid åt fel håll. I alla fall i alla våtrum jag jag varit i. Och alla hantverkare som gjort golven har nog inte varit klåpare.

• Gilla
4774
  • Laddar…
S SusoDus skrev:
Då rinner det alltid åt fel håll. I alla fall i alla våtrum jag jag varit i. Och alla hantverkare som gjort golven har nog inte varit klåpare.
Fast om det verkligen rinner bort från golvbrunnen är något rejält fel.

4774
Vi har två golvbrunnar i badrummet på varsin sida om rummet, motsatta väggen och det rinner hyffsat bra ner i båda så länge det rör sig om en större mängd vatten alt med tryck men ju mer som åker ner desto trögare går det för vattnet att utan hjälp ta sig ner. Detta tycker jag är fullständigt normalt 😄

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.