770 läst · 23 svar
770 läst
23 svar
Kan jag öka spenningen för min HAN/P1port?
Jo och som jag skrev och du skrev så ska deras support ha råkoll på det här och en Kamstrup Omnipower är speciell.... (alla snåla elnätsbolags favorit)13th Marine skrev:
Det Är så! Kört min lösning i två år nu.S sjoelund skrev:
Sen hur det är med just den här läsaren SKA deras support veta. Det finns en splitter i deras sortiment.
EDIT Sedan är en till komplikation att man måste ha senare firmware i elmätaren och det får man fråga elnätsbolaget om.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 342 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 342 inlägg
Fast den ska ju bara orka öppna en optokopplare 🤔S sjoelund skrev:
Men själva läsaren verkar ju ha en USB-ingång, man kan ju börja med att prova den 🤔
Jag kopplade bort POE-injektorn och kopplade till USBC-porten. Det ser mycket bättre ut nu!95 av 100 mätningar "Validerad". Med POE var det cirka 2 av 8000. Jag ska installera en POE-splitter och uppdatera tråden efter att ha testat den.
POE splitter kom. 5V, 2,4A USBC. Samma problem, "ogiltig". Som är ESP32-enheten fungerar och skickar rådata, men även om det är tydligt relevant data är kontrollsumman fel.Provade även med en 0,5 m lång Cat 6e 24 AWG-kabel. Lika illa.
Har du ställt en fråga till din elnätsägare om vilken mjukvara/firmware som används?GummansGubbe skrev:
Jag fick min Kamstrup Omnipower uppgraderad och det gjorde man med en ska OTA-uppdatering.
Liknande trådar
-
Varför går det inte att öka trycket i radiatorsystemet?
Värme allmänt -
Utöka bolån vid bankflytt för bilköp (TESLA)?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Finns det något enkelt jag kan testa för att felsöka en avfuktare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur kallt får hyresvärden ha det i föreningslokal?
Juridik -
Utfört gräv/markjobb och kunden klagar på det ökade priset..
Grund & Markarbeten