M maria01 skrev:
vilken firma är det?
Hur tecknades dessa abonnemang.
Har personen mobilt bankid?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
I
A A-Man_08 skrev:
Jag är ganska säker på att de tecknades genom att försäljare lyckas sälja på honom grejer han inte behövde över telefonen.

Numera har han bankId men det var omfattande jobb för att ens komma dit. Enligt telefonbolaget räcker dock inte det, han behöver vara med i samtalet också vilket låter galet.

A A-Man_08 skrev:
Jag uppfattar det som att det är via telefonförsäljning och att personen inte har bank-ID eller annan identifikation.

I Ironside skrev:
Jag är ganska säker på att de tecknades genom att försäljare lyckas sälja på honom grejer han inte behövde över telefonen.

Numera har han bankId men det var omfattande jobb för att ens komma dit. Enligt telefonbolaget räcker dock inte det, han behöver vara med i samtalet också vilket låter galet.
Många abonnemang kan man säga upp på typ mina sidor med bank id

Redigerat:
A A-Man_08 skrev:
Många abonnemang kan man säga upp på typ mina sidor med bank.
?

K Kane skrev:
?
Med bank id.

A A-Man_08 skrev:
Med bank id.
Men om man är dement kan man inte få bank-id.

• Haha
maria01
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Men om man är dement kan man inte få bank-id.
Det står i texten att han numera har bank id.

Anna_H Anna_H skrev:
Det går inte att få bank-id för en oförmögen person, då man personligen måste in på banken och identifiera sig första gången. Och det går inte att få ett giltigt ID för en oförmögen person.

Hade liknande strul med mamma, så jag vet. Vi fick vänta tills hon dog med att få ut pengar på diverse konton på Ikanobanken (Lindex bland annat). Lyckligtvis inga abonnemang, mobiltelefonen stod pappa på.
Nej men nu har TS släkting uppenbarligen redan fungerande BankId!

Är det någon hemlighet vilket bolag det handlar om?

Se till att få prata med en högre chef. Finns alltid en över de vi normalt får pratar med. De kan vara motstridiga att koppla vidare. Har ibland fått ligga på när de börjat med att de skall prata med sin chef, återkommer med mer negativa svar etc. Du skall då kräva att få prata med någon som faktiskt har mandat att fatta beslut. Den personen finns. Förklara situationen och vilket moment 22 ni hamnat i. Säkerställ att ni har namnet på den ni pratar med och även att denna är
Medveten att ni noterat det. Är de inte tillmötesgående, gör klart att det enda som återstår är att låtas media och marknadskrafterna verka, då sådana här frågor oftast tenderar att lösa sig samma dag aftonbladet publicerar sin granskning. Fråga rakt ut om hen vill stå i centrum för en granskning, Jag är generellt emot utpressning, men ibland är det enda vägen mot goliat. Obs ett sådant samtal bör göras av en närstående inte en ”bekant”, kanske tillsammans om denna ör obekväm i situationen.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.