118 627 läst · 301 svar
119k läst
301 svar
Kan en 19-åring renovera en toalett?
Jag förstår inte, vad menar du?R Rejäl skrev:
Gör man hålet när kaklet sitter på väggen eller innan?Düsseldorff skrev:
Man klipper ur i kakelplattan med en kakeltång..
hålsåg är svår att använda när hålet täcker flera plattor..
https://www.hornbach.se/p/kakeltang-kaufmann-220mm/7690179/
hålsåg är svår att använda när hålet täcker flera plattor..
https://www.hornbach.se/p/kakeltang-kaufmann-220mm/7690179/
Produkter som diskuteras: "kakeltång"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Fogarna i hörnen från västra väggen/mittenväggen går ju inte i linje?fatsuG7 skrev:Har försökt att göra lite större fog mot hörnen. De blev inte så raka som jag hoppats, kanske ser bättre ut med fog? I hörnen har jag kapat i 45 gradig vinkel eftersom kaklet är fasat.
[bild][bild]
Det är kul att kakla! 😀 Lite som att lägga pussel, fast lite kladdigare.
Behöver införskaffa mig någon typ av hålsåg/diamantborr för att göra hål till uttag. Vad bör jag ha?
[bild]
Jag har spikat upp foder på dörrkarmen för att kaklet stack ut en del.
[bild]
[bild]
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 772 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 772 inlägg
Grymt! Är betydligt äldre än 19 men hade varit sjukt nöjd med mig själv om det där hade varit mitt verk!
Jag tog inte bort allt fix mellan plattorna när jag satte upp kaklet. Hur mycket behöver jag ta bort av det gamla fixet för att fogen ska sitta rejält? Kan det gå upp för halva plattan på vissa ställen? Har ni någon gång fogat och gjort något fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Stockholms län
· 305 inlägg
Det jag ser på bilden ser ganska bra ut.
Det viktiga är att inget bruk sticker ut ovanför det plan som plattornas ytor utgör. Att det sitter lite sätt bruk i fogarna är inget problem så länge det inte sitter för högt.
Fogningen är viktig att vara noggrann med. Det finns ett uttryck som säger att en dålig plattsättning kan fixas till med en bra fogning och att en bra plattsättning kan förstöras med en slarvig fogning.
Det viktiga är att inget bruk sticker ut ovanför det plan som plattornas ytor utgör. Att det sitter lite sätt bruk i fogarna är inget problem så länge det inte sitter för högt.
Fogningen är viktig att vara noggrann med. Det finns ett uttryck som säger att en dålig plattsättning kan fixas till med en bra fogning och att en bra plattsättning kan förstöras med en slarvig fogning.
Som så många andra sagt
STRÅLANDE!
Inte ens många vuxna som varken vågat eller fått till det
Lyssna inte på skitpälsarna som gnäller. Härsken grädde ska de ha på sina våfflor.
Håller tummarna för fogningen
STRÅLANDE!
Inte ens många vuxna som varken vågat eller fått till det
Lyssna inte på skitpälsarna som gnäller. Härsken grädde ska de ha på sina våfflor.
Håller tummarna för fogningen