O Olf Oggler skrev:
Men plåtarna ska enligt uppgift vara kompatibla med LKs skivor.
Vem står bakom den uppgiften?

K Kane skrev:
Vem står bakom den uppgiften?
Försäljaren

O Olf Oggler skrev:
Försäljaren
Har du visat hur det blev?

Janus82 Janus82 skrev:
Du måste nog läsa monteringsanvisningen igen. Så här skriver LK i manualen till spårad spånskiva:
[bild]

Så i all välmening: Läs igenom alla instruktioner en gång till så att du slipper problem i framtiden. Det är ju lätt att göra justeringar nu jämfört med senare när allt är klar
Janus82 Janus82 skrev:
Du måste nog läsa monteringsanvisningen igen. Så här skriver LK i manualen till spårad spånskiva:
[bild]

Så i all välmening: Läs igenom alla instruktioner en gång till så att du slipper problem i framtiden. Det är ju lätt att göra justeringar nu jämfört med senare när allt är klart.
Så här står det i dokumentet som ligger på LKs hemsida:
Textutdrag om läggningsanvisningar för parkett- och trägolv i förhållande till golvvärmerör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det står ganska tydligt att övergolvet ska ligga längs med golvvärmerörens riktning. Detta är alltså saxat idag från LKs hemsida.

wildeside
Janus82 Janus82 skrev:
[bild]

Så i all välmening: Läs igenom alla instruktioner en gång till så att du slipper problem i framtiden. Det är ju lätt att göra justeringar nu jämfört med senare när allt är klart.
O Olf Oggler skrev:
[bild]
Det står ganska tydligt att övergolvet ska ligga längs med golvvärmerörens riktning.
Kan ni inte lägga in länkar vart ni hittat beskrivningarna!

Så som jag ser det så får man göra om med rätt skivor för släng och plåt.

Alternativlösning är att flytspackla för att få jämnt. Om detta är möjligt med dörrar osv vet jag ej.

Först och främst vill jag ha en kommentar från bolaget som sålt plåten till mig. Jag har givetvis kontaktat dem och förväntar mig ett svar.

Köp en fräs och lite öl och spåra om, eller köp rätt plåt och slang.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Blanda inte olika fabrikat, kan bli problem med garantier och reklamationer.
Har aldrig stött på ditt fenomen, att slagen är högre än spånskivorna

O Olf Oggler skrev:
Här är länk till instrukrionen. Längst ner på sida 6

[länk]
Och här är instruktionen som jag hänvisar till
https://www.lksystems.se/globalasse....c.11_pa-barande-golv-med-lk-heatfloor-22.pdf

Det är samma spånskiva som används i båda instruktionerna men den som jag har läst gäller när man lägger den på ett bärande golv istället för direkt på golvåsarna. Lite lustigt att samma spånskiva leder till olika förläggning av parketten.

Ja, det är mkt lustigt att de rekommenderar olika i de två fallen.

Men nu är det ju inte riktningen på golvet som är en issue. Oavsett riktning på övergolvet så kvarstår det faktum att det verkar vara något vajsing med plåtarna.

Det är dels en fråga om att de verkar bottna. Och dessutom är liksom "vingarna" nerbockade lite mer än 90-grader för att vingarna ska landa på spånskivan ordentligt. Det bidrar också till att det inte går att trycka ner skivan i spåret ordentligt. Kort sagt verkar plåtarnas design inte vara helt genomtänkt. Och jag har svårt att tro att plåtarna skulle funka bättre med något anna fabrikat på den spårade skivan.

Jag var för snål för att kosta på mig LKs plåtar. Men jag undersökte saken noga i förväg och det var många på det här forumet som rekommenderade plåtarna jag köpt.

Så det är väl bara att konstatera att genväg kan bli senväg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.