130 068 läst · 354 svar
130k läst
354 svar
Kan det bli nåt, tro ?
Ja första inlägget i tråden är ju precis lite över två år gammalt, så där har vi kalendertiden.
I arbetstid så har jag inget bokfört, så någon exakt angivelse blir det inte, någonsin.
Men jag har kört i princip nära heltid under ett nästan halvår centrerat under sommarmånaderna, så bara där har vi väl ca 1600 timmar. (Första sommaren betydligt mer än än 40 tim/vecka under några veckor.)
Under vinterhalvåret har däremot takten varit högst måttligt, med kanske uppåt 20/tim/vecka under vår höst/höst och knappt något bygge alls under själva vintern.
Jag misstänker att jag ligger en bit över 2000 timmar nu, men knappast över 2500.
Ren uppskattning alltså.
Nu är i alla fall precis 100% av innertaken på bottenvåningen klara (vi kommer alltså flytta in med oinredd ÖV, och klara oss med 100kvm och två sovrum, i början)
Sen har vi börjat spurta på mot att kunna slänga på ytskikten nu. Nu är v-rummet gipsat och skivskarvarna är remsade. imorgon spacklar jag andra lagret och fortsätter sen med ett av sovrummen.
I arbetstid så har jag inget bokfört, så någon exakt angivelse blir det inte, någonsin.
Men jag har kört i princip nära heltid under ett nästan halvår centrerat under sommarmånaderna, så bara där har vi väl ca 1600 timmar. (Första sommaren betydligt mer än än 40 tim/vecka under några veckor.)
Under vinterhalvåret har däremot takten varit högst måttligt, med kanske uppåt 20/tim/vecka under vår höst/höst och knappt något bygge alls under själva vintern.
Jag misstänker att jag ligger en bit över 2000 timmar nu, men knappast över 2500.
Ren uppskattning alltså.
Nu är i alla fall precis 100% av innertaken på bottenvåningen klara (vi kommer alltså flytta in med oinredd ÖV, och klara oss med 100kvm och två sovrum, i början)
Sen har vi börjat spurta på mot att kunna slänga på ytskikten nu. Nu är v-rummet gipsat och skivskarvarna är remsade. imorgon spacklar jag andra lagret och fortsätter sen med ett av sovrummen.
Redigerat:
Det saknas fortfarande beslut om vad som ska på köksväggarna ovanför bänkskivan samt köksväggarna i övrigt. Beslut om bänkskivan är också kvar, men nu är den till 99% bestämd och ska bara beställas.
Sen ska det en infälld ho också i den skivan, vilken ho är vare sig är bestämd eller beställd.
Inte ens om det ska vara infälld eller underlimmad.
Golv till 2 sovrum och v-rum är också kvar att bestämma, men nu idag köpte vi laminatgolv ek till ett sovrum, från K-rauta. känns det bra att lägga och ser bra ut kanske vi väljer samma till resten.
Slitage-klass 31 och 40:-/kvm smärtar ju inte direkt.
Jobbigt med alla dessa val. Tänk om någon kunde välja och peka med hela handen, så man kunde koncentrera sig på att snickra och bygga.
Sen ska det en infälld ho också i den skivan, vilken ho är vare sig är bestämd eller beställd.
Inte ens om det ska vara infälld eller underlimmad.
Golv till 2 sovrum och v-rum är också kvar att bestämma, men nu idag köpte vi laminatgolv ek till ett sovrum, från K-rauta. känns det bra att lägga och ser bra ut kanske vi väljer samma till resten.
Slitage-klass 31 och 40:-/kvm smärtar ju inte direkt.
Jobbigt med alla dessa val. Tänk om någon kunde välja och peka med hela handen, så man kunde koncentrera sig på att snickra och bygga.
Kul att se vad du håller på med. Fick du aldrig lust att köra domino med takstolarna? Jag fick en ingivelse att se vad som skulle hända om man tog bort stöttningen och tippade en av stolarna lite
Ska du göra klart hela övervåningen nu eller ska du göra det senare?
Ska du göra klart hela övervåningen nu eller ska du göra det senare?
Redigerat:
Nähädu ....Danne12345 skrev:
Jag sov lite illa den natten, med tankar om plötsliga stormar som kommer eller annan skit snurrande i huvudet. :eek:
Övervåningen börjar nog inredas lite som smått så fort vi flyttat in. Men det känns inte så jättebråttom, så det kanske går rätt långsamt. Dvs äääännuuu långsammare än huset.
Det viktigaste på plats (Bild 3)Mikael_L skrev:Ja husbygget har ju stått relativt still under vintern.
Men lite har ju skett.
Alla ytterväggar på NV (förutom en liten bit där det står en massa saker i vägen) och lite på OV är plastade och invändigt korsreglade.
Ett par fönster är klara för att kläs med invändig smygbräda.
Innerväggar är uppreglade.
Ett rum börjar närma sig färdigt förutom golv och tapet, detta rum ska jag knö in allt som står och skräpar överallt och är ivägen. Så får detta rum sen bli klart sist av allt.
En gavelspets är helt färdig utvändigt, den andra har jättelite kvar.
Jag kastar med några bilder som visar lite olika delar.
Mer bilder...