Hej.
Om nu bankmannen säger att han klantade till det så får han väl stå sitt kast.
Men som tidigare begåvade inlägg säger, "vilken relation vill du ha med din bank?".
Jag skulle nog följa kontaktet utan amortering om budgeten är väldigt tight, men säga till bankmannen att du ska börja amortera lite senare, och faktiskt göra det också. Men det är jag det :)

Jag har en bekant som alltid kommit med bra anledningar till varför det inte är bra att amortera just nu, så har han hållit på i över 10 år.

Det kommer INTE bli billigare med barn när de är tonåringar, och när föräldraledigheten är slut börjar du vab'a ;)

• Gilla
mangen5
  • Laddar…
Jag var med om ett liknande misstag från banken när jag köpte en fastighet. Banken skötte inbetalningen av lagfart/stämpelskatt och glömde att denna avgift beräknas på köpeskilling eller taxeringsvärde beroende på vad som är högst.
Efter någon vecka ringde vår kontaktperson på banken och lät märkbart generad när hon förklarade misstaget och att jag var tvungen att betala ytterligare några tusen.
Så fort jag fattat vad det hela handlade om så gick jag med på att betala, men i nästa andetag så sa jag att eftersom misstaget var deras så ansåg jag att bankens avgift på 7-900 (mins inte exakt) för handläggandet skulle återbetalas till mig. I den rådande situationen kunde hon ju inte gärna vägra detta så jag fick tillbaka avgiften.

Med detta menar jag bara att det är ett bra tillfälle att försöka förhandla till sig någon ytterligare förmån eftersom det inte ska vara helt gratis att begå dylika misstag.

Redigerat:
Tack för alla kloka svar å synpunkter.
Jag valde att godta ändringen och börja amortera.
Kloka ord Nyfniken och MartinS!

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.