Medlem
· Blekinge
· 10 506 inlägg
Någon som är itresserad i en handdriven kallmangel med vev och två trävalsar?
Hej!
Jag tänkte låna tråden för att se om det år någon som har några tips för att få fart på min, lika dana mangel.
När jag fäller upp eller ner grinden så händer inget i mangeln annat än att det "brummar" från kontakten som är fäst i grinden. Det är med största sannolikhet inte något mekaniskt då jag kan vrida run motorn för hand utan problem.
Alla förslag är välkomna!
Jag tänkte låna tråden för att se om det år någon som har några tips för att få fart på min, lika dana mangel.
När jag fäller upp eller ner grinden så händer inget i mangeln annat än att det "brummar" från kontakten som är fäst i grinden. Det är med största sannolikhet inte något mekaniskt då jag kan vrida run motorn för hand utan problem.
Nu "killgissar" jag lite bara men ska det inte vara en kontaktor som slår till i motorn när bygeln viks ner. Har du kollat den och testat med lite kontaktspray?
C ChristianN skrev:Hej!
Tack, en bra killgissning är alltid välkommen.
Jag testar det !
Jag testar det !