K Kane skrev:
Lufta elementen men kolla också ventilerna.
[media]
Man ska aldrig dra i piggen, utan bara trycka in den.
Mot kärvande ventilkägla så hjälper det inte med att dra i piggen.

Isärtagna ventilkomponenter från Danfoss och MMA, inklusive ventilhus, ventilinsats, packbox och stift, upplagda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ventilinsatsen urskruvad ur ventilhuset, packboxen urskruvad ur ventilinsatsen,stiftet urtryck från packboxen.
Övre är en Danfoss, nedre en MMA.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Tack snälla alla för hjälpen.
Nu tror jag att jag fixar det!
Tack!

Demmpa Demmpa skrev:
Man ska aldrig dra i piggen, utan bara trycka in den.
Mot kärvande ventilkägla så hjälper det inte med att dra i piggen.

[bild]
Ventilinsatsen urskruvad ur ventilhuset, packboxen urskruvad ur ventilinsatsen,stiftet urtryck från packboxen.
Övre är en Danfoss, nedre en MMA.
Hmmm, mina har fastnat i stängt läge och att då trycka har har inte hjälpt. Det har däremot att dra i dem gjort. Har jag förstört något under alla år då?

K Kane skrev:
Hmmm, mina har fastnat i stängt läge och att då trycka har har inte hjälpt. Det har däremot att dra i dem gjort. Har jag förstört något under alla år då?
Risken är att man drar ut piggen för långt och skadar tätningen/inte kan trycka tillbaks den.

useless useless skrev:
Risken är att man drar ut piggen för långt och skadar tätningen/inte kan trycka tillbaks den.
Nu skrev @Demmpa "aldrig". Kanske "dra försiktigt" är att rekommenderat då? Vrida?

37 svar i fel underforum, kanske TS får mer om detta flyttas till rätt underforum

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.