Akahigi
Robert-san01 skrev:
Bra fråga. Beror på motorn och om det är känsligt med varvtalet (om den råkar vara konstruerad så den går mot frekvensen).
Hm... Man kanske kan maila bosch.

Akahigi
Kurtivan skrev:
Här finns Briccolina:

[länk]
Den såg ju iaf inte ut som junk.

Äh, jag skulle ha gått på Bosch sågen. Klart fräckare och några hundra rpm kan inte spela någon roll. Huvudsaken är väl att den inte går fortare då klingorna brukar ha ett max rpm.

Akahigi
Har fått korn på en motsvarande Dewalt-såg för cirka 12 kex i Sverige, D24000. Ska se vilket pris man kan få på den. Den har bra testresultat och verkar vara en rejäl pjäs även den.

Räknar med att hamna däromkring ink transformator, stativ, frakt, tull/moms på Boschen, så då är ju det ett alternativ. Boschen säls inte alls i Europa enligt 3 webbshoppars i Sverige, UK och Tyskland... Miss av Bosch.

Kan konstatera att det nuvarande penningvärdet på kronan är TRAGISKT, faktiskt. Bäst att köpa grejer lokalt, i Svedala, innan de har vett att höja priserna.

Akahigi
Pris jag har fått på Dewalten är tio kex ex moms. Det tycker jag är aningen dyrt. Tycker den borde ligga runt åtta... ?

Akahigi
Fick svar från Bosch. Den sågen funkar bara med 60 Hz, antar att det har med elektroniken att göra.

Akahigi
Blev Dewalten (D24000) med stativ, 8995 plus moms. I påsk ska kaklas och klinkras :)

Akahigi
Monterad ser den ut så här:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grymt stabil iaf. Testkörning prel i påsk.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.