10 155 läst · 34 svar
10k läst
34 svar
Kakelfog släpper, kaklet spricker
Nu har plattsättaren varit här.
Han kan konstatera att ingen platta var bom.
Han hittar ingen naturlig förklaring till att fogen släppt och flisa från kaklet gått.
Tätskiktet bakom är tätt.
Han sa att han kunde byta platta där det gått sönder och foga om.
Så om han säger det så tar han på sig ansvaret.
Allt annat i badrummet är perfekt och i mycket gott skick
Tack för alla kommentarer. Närmast förklaring är nog att det kan ha varit för lite fogmassa i skarvarna eller fel i batchen när den blandades, eller en olycklig kombo.
Han hittar ingen naturlig förklaring till att fogen släppt och flisa från kaklet gått.
Tack för alla kommentarer. Närmast förklaring är nog att det kan ha varit för lite fogmassa i skarvarna eller fel i batchen när den blandades, eller en olycklig kombo.
Säger han så så gör han ju, men när du knackade så låter det ju helt ihåligt, men kör på det så länge om inte annat. Är det något fel så märks det ju senare i så fall.L Lena_D skrev:Nu har plattsättaren varit här.
Vad bra att det ordnar sig.En kompis som är plattsättare gjorde ett jobb hemma hos sig i köket som efter 2 år började plattorna släppa och spricka men hade inget förklaring heller vad det berodde på.
Jag måste vara blind men var ser du TS knacka? Jag ser @växelventil knacka i #26 och där skulle jag säga solklar bom men hur hänger det ihop med TS problem?J Jocke Best skrev:
Nej det är ju jag som är blind! Jag såg växelventilens video och trodde att han svarade på videoinlägget! Ber om ursäkt, trodde det var TS vägg. Här satt jag och tänkte hur kan man inte höra att det där är bom?Alfredo skrev:
Klicka här för att svara