De är envisa, helt klart. Annonsen länkar till den vanliga fake dn artikeln om hur bankerna inte vill att det ska bli känt hur Rheborg investerade.

• Man lutar sig på en bil i stadsnatt med texten "men han släppte det oavsiktligt" och anmärkningen "Annons".
Q
:poop:

• Skärmdump av ett diskussionsforum med en bild på en man, inläggsrubrik "Rheborg" och text från användare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för info. Vi försöker blocka dessa dåliga annonser men de är luriga och kommer tillbaka. Vi får kolla på detta igen. Synd bara att inte ens Google verkar kunna ta bort dem.
Annonserna kommer ju trots allt via deras system.
Den fick jag också upp men jag stänger den alltid och skriver till Google varför. Kanske har någon effekt. Väldigt bra att Google har den möjligheten med sin reklam.

Efter den åtgärden har jag inte sett den mer.

Verkar finnas mycket pengar i det med tanke på all reklam

• Reklambanner med texten "Filip gör History of Sweden", en gul sportbil och svensk flagga i bakgrunden.
Jag föll till föga för ert tjat om att ta bort min adblocker för jag vill ju verkligen att ni ska kunna tjäna pengar och jag tycker att lagom reklam är bra. Men genast kom en sådan kryptovaluta-bluff upp:
Skärmdump av ett webbforum med annonser och artikellänkar blandat med användarinnehåll.

Med tanke på vad som har skrivits i bara denna tråd i ett år nu tycker jag inte att status quo är OK, dvs att hela tiden anmäla till Google AdSense. Det måste finnas något annat sätt att få in reklam på sajten, och därmed borde ni bojkotta deras uppenbart otillfredsställande tjänst.

M mumiemonstret skrev:
Jag föll till föga för ert tjat om att ta bort min adblocker för jag vill ju verkligen att ni ska kunna tjäna pengar och jag tycker att lagom reklam är bra. Men genast kom en sådan kryptovaluta-bluff upp:
[bild]

Med tanke på vad som har skrivits i bara denna tråd i ett år nu tycker jag inte att status quo är OK, dvs att hela tiden anmäla till Google AdSense. Det måste finnas något annat sätt att få in reklam på sajten, och därmed borde ni bojkotta deras uppenbart otillfredsställande tjänst.
Och medans de (byggahus.se) håller på kan de ta sig en funderare på det dumma med att ha halvt gömda annonser blandat med riktiga artiklar och dyl. (som man kan se i din bild).

T Trunk skrev:
Och medans de (byggahus.se) håller på kan de ta sig en funderare på det dumma med att ha halvt gömda annonser blandat med riktiga artiklar och dyl. (som man kan se i din bild).
Ja, det är inte särskilt snyggt men verkar vara normen nuförtiden. Det som åtminstone kunde varit bättre är att infon om att det är reklam bode stå mycket mer anknutet till texten, eller över bilden.

Det känns som att det är helt ok på alla sätt att blockera alla reklamnätverk i och med att branschens självsanering är obefintlig. Hur betalar man för att med kritvitt samvete stödja sidans drift? Samma problem finns på många andra ställen, många som inte har opt-in på annonser utan tycks förlita sig på den sedan många år bevisat usla opt-out-metoden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.