F
J Jehu skrev:
Parkerade på gatan ett kvarter bort utanför någons brevlåda. Mannen kom ut: "du får inte stå här".
Jag: "men det är parkering här längs hela gatan, fullt med bilar".
Mannen: " om ambulansen kommer kan de inte komma in".
Jag:"men din uppfart är ju från tvärgatan, inte här?"
Mannen går iväg.
Senare tillfälle samma plats alla fyra hjulen luftade.
Funderar lite. Pumpar o parkerar nån annanstans. Psykopatvarning - bäst inte eskalera.
Om jag kunde bevisa det var han, har han då begått ett brott?
Skulle ha en Tesla kanske.
Posten delas inte ut om en bil blockarar brevlådan så jag förstår att dom vill ha bort dig.
 
F fsn skrev:
Posten delas inte ut om en bil blockarar brevlådan så jag förstår att dom vill ha bort dig.
Njae. Posten delas inte ut om det antingen är en lat brevbärare eller om bilen står så att man verkligen inte kan dela ut posten. Att behöva kliva ur sitt fordon och gå runt en parkerad bil för att nå lådan ingår i jobbet.
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
K
F fsn skrev:
Posten delas inte ut om en bil blockarar brevlådan så jag förstår att dom vill ha bort
F fsn skrev:
Posten delas inte ut om en bil blockarar brevlådan så jag förstår att dom vill ha bort dig.
Jo men mannen nämnde inte posten utan ambulans och han stod ju inte framför hans infart
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
F fsn skrev:
Posten delas inte ut om en bil blockarar brevlådan så jag förstår att dom vill ha bort dig.
Blockerade ingen brevlåda hitta inte på. Trottoar emellan.
 
F
J Jehu skrev:
Blockerade ingen brevlåda hitta inte på. Trottoar emellan.
Jag hittar inte på nåt. Har jag sagt att du blockerade brevlådan….. eller skrev du det själv? ”kvarter bort utanför någons brevlåda.”

Hos oss delas posten inte ut om man har en bil i vägen så dom inte kan köra in och droppa posten. Det är att blockera.
 
Redigerat:
  • Gilla
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
Språkförståelseproblem då.
 
Säkert skidåkare. De nya vallorna avger avgaser vid vallning så att folk blir som tokiga!
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Ett bråk om ett poolbygge ledde till att en artist skar sönder ett däck på grannens bil. Nu döms han till villkorlig dom och böter.

Du kan läsa artikeln här: Känd artist döms efter grannbråk
Det intressanta här kan vara att tillägga att det här handlar mer om ett eskalerande missbruk och psykisk ohälsa än nån grannkonflikt....

Tragiskt människoöde. Men ännu mer tragisk för de som råkar ut för mannen.
Det är ett helvete att bo granne med missbrukare. Kan nog alla som gjort intyga.

Han har ett sätt som får alla män. Att tro, de är, i helvetet ;)

Och för att parafrasera Waters:
"Doing drugs when you're young is dangerous and sexy... doing drugs when you're old just makes you a drug addict."
 
F
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Säkert skidåkare. De nya vallorna avger avgaser vid vallning så att folk blir som tokiga!
Nej, men de gamla skidvallorna gjorde det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.