N
E El-Löken66 skrev:
Ska du ha större säkring än 25A från ditt energi bolag måste du byta hela ditt mätarskåp. Servisledningen kan klara sig men det kan också kräva en ombyggnad av nätet. Endast din nätägare vet detta.

I min mening ska materielet anpassas efter installationen, inte tvärtom.

Men ska du tvunget ha detta så anpassar jag mig, även om jag tycker det verkar överdrivet.
Ja precis, om jag skulle behöva gå upp, så sitter rätt kabel där redan, med eller utan nytt mätarskåp

N
GK100 GK100 skrev:
Vad är då problemet med att ansluta den till vad du visar på bilden? Kabelskor är knappast något som behövs eller hjälper dig där.
Nä det var ju i Inget problem visade det sig. Tyckte det såg ut som för lite klämma, därav frågan om Kabelskor, men fick dit hela kabel under skruvskallen, inga lösa trådar eller annat.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
N
E El-Löken66 skrev:
Och varför sitter det säkringar i där till höger, hur hamnade dessa där, var något anslutet?
Dom hamnade troligtvis där när det gamla huset byggdes, typ 1935... tror inte det fanns nåt proppskåp inne i huset. De fyra får sitta där ett tag, sen blir det nåt sånt som nämndes längre upp i tråden.

Varför börja och tjafsa om att bygga om med nåt nytt som nya plintar begriper jag inte och det har den som förslaget det aldrig försökt eller gjort. Det går inte att sätta ditt något mer där, för liten plats. Det går att koppla in på plinten nere, bara att dom får inte dras för hårt, då rappar dom över i gängorna, (som en gammal kulodosa)

E
N nova383 skrev:
Dom hamnade troligtvis där när det gamla huset byggdes, typ 1935... tror inte det fanns nåt proppskåp inne i huset. De fyra får sitta där ett tag, sen blir det nåt sånt som nämndes längre upp i tråden.
Jo, det är ju sin sak, men varför sitter där proppar i propphuv arna?

N
J jonaserik skrev:
Varför börja och tjafsa om att bygga om med nåt nytt som nya plintar begriper jag inte och det har den som förslaget det aldrig försökt eller gjort. Det går inte att sätta ditt något mer där, för liten plats. Det går att koppla in på plinten nere, bara att dom får inte dras för hårt, då rappar dom över i gängorna, (som en gammal kulodosa)
Ok. Är lite rädd för att bråka med e där plintarna, men det får elgubben bestämma sen.

E
N nova383 skrev:
Ok. Är lite rädd för att bråka med e där plintarna, men det får elgubben bestämma sen.
Går det sönder har du dragit för hårt.
Du behöver flytta RKn som jag ser det för att köra plinten.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.