J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite impad av polarens Samsung TVs inbyggda plex app, den klarar faktistk direktströmma bluray HEVC dock 1080p men borde klara 4k också

[bild]
Härligt! Apropå plex, man kan faktiskt casta lokala filer även från plex till sin chromecast.

J Jocke Best skrev:
Härligt! Apropå plex, man kan faktiskt casta lokala filer även från plex till sin chromecast.
Japp, fast med horribel support nästan allt transkodas

Vill du inte bygga en nisch rekommenderar jag dig att fälla in en "Versabox" i väggen där du har själv väljer innehållet i lådan.
Ström/Nätverk/Bild m.m finns även gått om plats att lägga Samsung boxen där.

/Jocke

• Vit "Versabox" inbyggnadslåda för väggmontage med perforerad frontpanel för ström och nätverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Versabox inbyggd i vit vägg med öppen lucka och tomma fästpunkter inuti.
    Skapa konto
  • Gilla
Fredric L och 2 till
  • Laddar…
J jokke88 skrev:
Vill du inte bygga en nisch rekommenderar jag dig att fälla in en "Versabox" i väggen där du har själv väljer innehållet i lådan.
Ström/Nätverk/Bild m.m finns även gått om plats att lägga Samsung boxen där.

/Jocke
Det hade ju varit ett snyggt alternativ. Vad är det för mått på den?

N nybyggarn3 skrev:
Det hade ju varit ett snyggt alternativ. Vad är det för mått på den?
Finns två storlekar
B390xH370xD099
B390xH240xD099

Tittar du på klippet Peter2400 la ut så är det en sådan Versabox som installeras i väggen.

J jokke88 skrev:
Finns två storlekar
B390xH370xD099
B390xH240xD099

Tittar du på klippet Peter2400 la ut så är det en sådan Versabox som installeras i väggen.
Tack för informationen. Klarar tyvärr inte riktigt djupet på en sådan. Blir en 75 mm djup öppen nisch.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Så här blev det. P.g.a att konstruktionen inte medgav en djupare nisch blir det till att måla direkt på plyfan, som jag monterat med våld mellan glespanel och ångbroms.

• Vägg under konstruktion med en grundmålad plyfaplatta och en synlig nisch för installationer.
    Skapa konto
  • Gilla
dd88 och 3 till
  • Laddar…
Det blir nog bra det där!

J jokke88 skrev:
Finns två storlekar
B390xH370xD099
B390xH240xD099

Ser ju riktigt nice ut! @jokke88 du var man hittar dom online (förutom i USA..)?

P Panelmannen skrev:
Ser ju riktigt nice ut! @jokke88 du var man hittar dom online (förutom i USA..)?
Skickar dig ett PM

• Gilla
Panelmannen
  • Laddar…
En fråga på ämnet.. om man nu har rör redan draget i väggen. Kan man då koppla bort ena änden av kontakten mellan tv och box, för att sen koppla ihop den igen? (Ändarna på kabeln är för tjocka)

Den ena kontakten är lite mindre men den kan inte tas bort eller förminskas, jag hade lite problem att få igenom den hemma men med lite våld gick det.

Nikklo71 Nikklo71 skrev:
En fråga på ämnet.. om man nu har rör redan draget i väggen. Kan man då koppla bort ena änden av kontakten mellan tv och box, för att sen koppla ihop den igen? (Ändarna på kabeln är för tjocka)
Menar du Samsung One Connect? I så fall går det nog men det är nog inte helt trivialt att få till det. Jag skulle inte försökt....

Precis.. verkar svårt om man inte är fackman

Skulle säga att det inte går, du behöver ett pressverktyg för att få dit kontakterna igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.