Ja, jag skall prova ta av det. Det som elektrikern reagerade på att i manualen kan man koppla 1x16A samt 2x16A. Kollar man på värmaren på elektronikkortet så kan man också koppla 3x16A. Men detta är kopplat 2x16A för elektrikern vågade ej chansa. Värmaren är en 2kW, kan man ersätta med en 3kw?A avh67f skrev:
Bra jobbat.
Du får kolla med tillverkaren om det fungerar att byta värmare rakt av. Du har nog en äldre modell än den som marknadsförs på webbplatsen ovan.
Men det kanske inte är intressant mer när du fått igång den?
Hur gjorde du med skyddsledaren som var lös?
Det är ju inte bra att använda badet om en del av skyddsjordningen är ur funktion.
Du får kolla med tillverkaren om det fungerar att byta värmare rakt av. Du har nog en äldre modell än den som marknadsförs på webbplatsen ovan.
Det är ju inte bra att använda badet om en del av skyddsjordningen är ur funktion.
Hej,A avh67f skrev:Bra jobbat.
Jag tog faktiskt bort den…😱
Där är en till skyddsledare som går från plint till metall. Tror ni man behöver två skyddsledare?
Titta på bilderna. Den nedersta, går bakom blecken och är anslutet till metall.
Troligen har den blivit ditsatt för att man tyckte att behovet fanns, jag har svårt att se att man skulle spille krut på nått som inte fyller någon uppgift. Men det är som vanligt svårt att få en helhetsbild med hjälp av några bilder.