C
C crazytok skrev:
Eller åtminstone en dold dörr mellan man caven och vinkällaren! Den klassiska med en bokhylla där man drar i en bok hade ju varit extremt häftig!! :D:D:D
Eller en garderob som i själva verket är en dold hiss ner till vinkällaren? :cool:
 
  • Gilla
Humlo
  • Laddar…
Blir inte det lite överarbetat jämfört med resten av den spartanska källaren? :thinking:
 
  • Gilla
John Larson och 1 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Inga problem att bygga jordkällare med Leca, finns till och med färdiga guider från tillverkarna på nätet.
Var finns dessa guider? Jag har letat och letat utan att hitta dem. Det står bara att sidan inte finns!
(Jag har redan en jordkällare av Leca, men jag tänkte tipsa en granne.)
 
Wow vad mäktigt!!! Så läckert och tufft! Mera bilder skulle man vilja se.
 
A
  • Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Den här använde jag som utgångspunkt, även om vi förstorade den vi byggde, på längden, bredden och höjden:

[länk]
Tack, Scouten!
 
A
C Cider skrev:
Var finns dessa guider? Jag har letat och letat utan att hitta dem. Det står bara att sidan inte finns!
(Jag har redan en jordkällare av Leca, men jag tänkte tipsa en granne.)
Hej
Du laddar bara hem filen som pdf
Mvh Andreas
 
Wow, imponerande!
 
harry73 harry73 skrev:
Gräva ner en container kan bli väldigt fel
[länk]
Container är faktiskt rent generellt dåligt som byggmaterial. Byggt för väldigt specifika laster och ska man förstärka det på ett bra och sunt konstruktionsmässigt sägg (för ett hem eller en bunker) kan man lika gärna utgå från råämnen och bygga från grunden. och få bättre isolering och styrka. De som hängt i prepprevärlden ett tag har sett olyckorna som hänt på grund av containerprojekt :(

Även. När man bygger underjordskonstruktioner; Se alltid till att ha två utgångar. Det är inte roligt om det uppkommer en brand eller dylikt och man befinner sig längst in.
 
Hur går det för dig? Vill se mer!!
 
  • Gilla
Capitalk och 5 till
  • Laddar…
Meeeeer
 
  • Gilla
Capitalk och 1 till
  • Laddar…
Ja, hur har det gått? Fler bilder? :)
 
Vilken Fritzlkällare. Tror polisen behöver besöka dig några gånger per år.
 
Redigerat:
  • Gilla
qwe147 och 1 till
  • Laddar…
Hej! Hur har projektet gått? Var kan man se efterbilder? Ser helt magiskt ut!
 
  • Gilla
Capitalk och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.