hempularen skrev:
Kunde inte din granne elektrikern komma och megga trots att felet verkar ha försvunnit. Finns ganska stor chans att han hittar felet tots att det inte är framme nu, om han meggar.

Borde väl kunna vara värt lite arbetsöl (efter avslutat elarbete).

jajjemän han ska göra de... han hade lite mkt på jobbet och frun tyckte att han var borta lite mkt... ;)

Nu har inte jag varit runt och kollat alla centraler i hela vårat avlånga land men de flesta centralena har separat pe och n ledare, det är oftast bara inkommande matning till servicen/centralen i huset som har pen, därefter så spider det sig i tns system, så tex lägenhetscentraler, de flesta nyare iaf, har separat neutral och jord.
Självklart ska man inte ta loss någon av dom inkommande och dessutom har man aldrig behov av att göra detta och själv föredrar jag att obehöriga aldrig ens öppnar en central, med tanke på vissa risker. Men jag vet det är en liten utopi som bara jag lever i.

Ett tips:

Jag hade problem med att jfb löste lite då och då och kom fram till att problemet var att datorn var ihoppkopplad till tv/stero, en galvanisk avskiljare på sladden mellan dator och tv/stero gjorde susen.

Elefant

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.