M Maledictus skrev:
I så fall måste det väl bli ett av de nya DCL-uttagen eftersom den gamla typen inte finns att få tag i längre.
De tillverkar inte längre, men särskilt svåra att få tag i är de inte. Men visst kan man sätta ett DCL.

D Daniel 109 skrev:
De tillverkar inte längre, men särskilt svåra att få tag i är de inte. Men visst kan man sätta ett DCL.
Jaså? Då har jag missat det totalt. Jag letade efter detta när jag renoverade ett rum men hittade bara ojordade varianten så satte DCL istället. Vet du vart det finns jordade? Jag gillar inte de nya uttagen....

coolkalle coolkalle skrev:
Några tips spontant hur man blir av med färgen från jordpinnen på enklast sätt?
T-Röd, en skursvamp, och ev. en liten stålborste. Stålull + T-Röd går också.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Haft fullt upp så har först nu fixat en ny lampsladd. Jag skulle koppla in den när jag upptäckte att "trådarna" var för tjocka för att passa i hålen på dosan.

Kan jag ha skaffat fel typ av lampsladd? Eller går det att skarva av toppen på sladdarna och tvinna ihop dom till tunnare strån för att få in dom i dosans hål?

En hand håller en avskalad elektrisk kabel med exponerade, ofärgskilda trådar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverkskabel i kabelskalare, fokus på RJ45-kontakt, suddig bakgrund, inomhus, teknisk utrustning, montageprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det kan inte vara möjligt. Dessa lampanslutningdon ska klara upp till 2.5 mm².
Hur gör du? Du trycker väl ned flärpen på ovansidan?
Jag tycker dessutom att de av avskalade lite väl kort.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Det sitter väl någon liten ändhylsa på blå och brun tråd? Kan det vara den som trilskas?

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.