1 307 läst · 23 svar
1k läst
23 svar
Jorda uttag i vardagsrum
Ang pris så är det i ovankant, men inget sanslöst. Och som ovan säger är det extremt tacksamt att vara två på ett omdragningsjobb.
Brukar vara tacksamt att ha en elektriker när man drar om, för rycka, se och undersöka. Men du kan säkert erbjuda dig!
Lurad skulle jag säga att du inte har blivit oavsett
Brukar vara tacksamt att ha en elektriker när man drar om, för rycka, se och undersöka. Men du kan säkert erbjuda dig!
1200 kr/h före ROT? Det är ju jättemycket högre än siffrorna jag ser här på forumet i alla fall....S Skitväder skrev:Ang pris så är det i ovankant, men inget sanslöst. Och som ovan säger är det extremt tacksamt att vara två på ett omdragningsjobb.
Bor i söderort och hade elektriker här i april för ett mindre jobb.
2h a 570kr innan rot och moms
200kr servicebil innan moms
20kr för sladd
+340kr moms
-427kr rot
De var mycket bra och proffsiga, anlitat dem tidigare för byte av elcentral (stor). Då låg offert på hälften av konkurent.
Dock baserade i söderort.
Arbetet tog inte 2h men den minidebiteringen känns fullt rimlig.
2h a 570kr innan rot och moms
200kr servicebil innan moms
20kr för sladd
+340kr moms
-427kr rot
De var mycket bra och proffsiga, anlitat dem tidigare för byte av elcentral (stor). Då låg offert på hälften av konkurent.
Dock baserade i söderort.
Arbetet tog inte 2h men den minidebiteringen känns fullt rimlig.
Redigerat:
Tack för all input. Ringde nu och bad dem bara skicka en elektriker och nämnde att jag gärna hjälper till att langa vilket de accepterade. Nu känner jag att priset en då känns rimligt med tanke på att de kommer redan om några dagar.
Redigerat:
Jag tror att du kommer betala för två besök tyvärr men jag hoppas verkligen jag har fel.....S surud skrev:Tack för all input. Ringde nu och bad dem bara skicka en elektriker och nämnde att jag gärna hjälper till att langa. Han jag pratade med var osker på om jag får göra det men kommer i alla fall bara skicka en elektriker nu.
Visar det sig att det krävs mer arbete så får jag ta in dem en annan dag och då kanske två. Känns att jag får mer kontroll över total kostnaden på detta sätt men att det kanske blir lite dyrare i värsta fall.
Inget ont om dig alltså verkligen men jag tror rätt få elektriker är sugna på att stå och försöka förklara för nån som aldrig gjort det innan om det börjar strula.
Förhoppningsvis går allt lätt och smidigt. Håller tummarna för det!👍☺️
Ändrade precis mitt inlägg ovan. De sa att jag får hjälpa till och langa.Farstatjej90 skrev:Jag tror att du kommer betala för två besök tyvärr men jag hoppas verkligen jag har fel.....
Inget ont om dig alltså verkligen men jag tror rätt få elektriker är sugna på att stå och försöka förklara för nån som aldrig gjort det innan om det börjar strula.
Förhoppningsvis går allt lätt och smidigt. Håller tummarna för det!👍☺️