1 710 läst · 33 svar
2k läst
33 svar
Jorda eluttag - mängd material
Jag tror att det är bättre om du vänder dig direkt till firmans kontor, en arbetsledare eller ekonomiansvarig för frågor gällande faktura och priser. Det är ju mycket möjligt att fotfolket som är ute och jobbar hos dig inte har mycket att göra med prissättning och den bitenS superlim skrev:
Fabulerar? Nu tar du väl ändå i lite för mycket, precis som jag gjorde när jag möjligtvis överdrev lite. I vilket fall var inte det jag ville förmedla de exakta siffrorna, utan snarare vad listpriser är och hur de används. Det är jag övertygad gick fram. Sen om om jag ger ett spann på 25-95 % eller som du 0-85 gör ju ingen större skillnad. Den som får betala listpris + moms på elektrikerns rabatt på 85% blir knappast mindre upprörd än om det varit 95%.E elmont skrev:
Det låter rimligt att det är listpris. Men det kan man inte sälja det för. De har garanterat 75% rabbat på det priset. Prata med nån chef och fråga hur de sätter priserna.S superlim skrev:
En normal firma tar det egna priset o lägger på 10-20%. Det är mer rimligt.
Jag själv har ett listpris på 18,30m. 75% rabbat. Ger 4.57 + moms. Lägger på 15% ut till kund.
Du är en hedersman. Många är inte det.B Berthramb skrev:Det låter rimligt att det är listpris. Men det kan man inte sälja det för. De har garanterat 75% rabbat på det priset. Prata med nån chef och fråga hur de sätter priserna.
En normal firma tar det egna priset o lägger på 10-20%. Det är mer rimligt.
Jag själv har ett listpris på 18,30m. 75% rabbat. Ger 4.57 + moms. Lägger på 15% ut till kund.