49 716 läst · 50 svar
50k läst
50 svar
Joeys altanprojekt på berg.
Smart med fingerfärgen där, det ska jag komma ihåg!
Själv gjorde jag så att jag lade en regel ovanpå och så slog jag till med 2kg slägga så får man rätt tydliga märken under brädan, sen är det bara att karva ur och så mata till med släggan igen för nya märken...
Själv gjorde jag så att jag lade en regel ovanpå och så slog jag till med 2kg slägga så får man rätt tydliga märken under brädan, sen är det bara att karva ur och så mata till med släggan igen för nya märken...
Gjorde likadant själv men tröttnade på att inte se alla ställen där berget låg emot. Fingerfärgen är dessutom lätt att tvätta bort när man är färdig eller om man spiller.anders07 skrev:
Igår installerade jag spottarna i trappen.
Mall för höjden, 90 cm mellan varje armatur
Kvällsbilder kommer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mall för höjden, 90 cm mellan varje armatur
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kvällsbilder kommer
Regn nästan hela dagen men på eftermiddagen kom solen fram och muren kom på plats. Till vänster om muren kommer uteköket byggas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Räcket på gång.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag gillar ditt räcke, sitter o klurar på hur jag ska göra mitt... och du gav verkligen lite ljus på det...
Vad har du för dimension på matrl? och har du "bara" klyvt reglarna på längden? hur ter sig den sågade ytan ut mot resterande virke?
Vad har du för dimension på matrl? och har du "bara" klyvt reglarna på längden? hur ter sig den sågade ytan ut mot resterande virke?
Hej Remne,Remne skrev:
Kul att du gillar räcket, satt själv och klurade länge innan vi kom fram till denna variant. Köpte 45x70 och klöv med 22,5 graders vinkel. Snittytan lipade jag med maskin då det blir märken från klingan. Drog även av övriga kanter för hand. Stolpar, räcke och överliggare är behandlade med järnvitriol. Baksidan på denna del kommer att kläs med råspont eller liknande, som ljudisolering/"bullerplank" för grannens skull.
Ser fram emot lite belysningsbilder då jag själv håller på och funderar på hur vi skall belysa vår befintliga altan och kommande altanutbyggnad.joey007 skrev:
I övrigt instämmer jag i det alla skriver, riktigt snyggt. Speciellt när det "tittar" fram lite berg genom ytan.