199 026 läst · 261 svar
199k läst
261 svar
Jag och gumman bygger Älvsbyhus Regin
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Ska också byta i dagarna.Pelk skrev:
Har fått en offert på ca 35'.
Ingår gör då (ca priser):
Kamin 17
Nedmontering av befintlig kamin och montering av ny, 7 efter ROT (en dag två man)
Ny golv- och takplåt inomhus och glidskydd till stege, 4
Nytt rökrör (plus lite kopplingar mm), 7
Redigerat:
Jag vill att altanen skall liva med underkant på altandörrarna och jag vågar/vill inte sätta bärlinan i fasaden. Sätter jag den i grundbalken kommer altanen längre ned och med det så kommer poolen längre ned i marken. Jag har redan lagt ned dränering i marken till poolen och djupet på dräneringen är räknat på att altanen och poolen livar med dörrarna.
Ser grymt ut!
Vi kommer skruva vår altan i fasaden, vågar inte gräva så nära huset där dränering och rasskydd är.
Men det blir säkert bra om man är försiktig
Glöm inte du ska upp på taket och måla sågsnittet i taket.. woopie! Nyckelfärdigt låter lite magstarkt ibland
Vi kommer skruva vår altan i fasaden, vågar inte gräva så nära huset där dränering och rasskydd är.
Men det blir säkert bra om man är försiktig
Glöm inte du ska upp på taket och måla sågsnittet i taket.. woopie! Nyckelfärdigt låter lite magstarkt ibland