Jag har ett Diken-värmesystem för golvvärme, och i golvvärmeboxen finns en shunt av märket LK, modell V2. Jag har fått larm med felkoderna C0-00, 7H-01 och 7H-06, som alla indikerar problem med vattenflödet.
Jag har redan testat att avlufta systemet och fylla på med vatten, men problemet kvarstår. Dessutom undrar jag varför jag har en shunt, eftersom jag inte har några element.
Jag behöver hjälp med hur jag kan justera shunten för att få maximalt flöde. Någon som vet hur man gör?
Jag har redan testat att avlufta systemet och fylla på med vatten, men problemet kvarstår. Dessutom undrar jag varför jag har en shunt, eftersom jag inte har några element.
Jag behöver hjälp med hur jag kan justera shunten för att få maximalt flöde. Någon som vet hur man gör?
Bild på golvvärmefördelaren kan underlätta.
Bild på värmepannan kan underlätta.
Har du ställdon på golvvärmefördelaren/-slingorna?
Låter som att "alla" slingorna stryper flödet.
Vad har du för framledningstemperatur ut från pannan?
Bild på värmepannan kan underlätta.
Har du ställdon på golvvärmefördelaren/-slingorna?
Låter som att "alla" slingorna stryper flödet.
Vad har du för framledningstemperatur ut från pannan?
HejDemmpa skrev:
Det är ingen "Diken" utan en "Daikin", stor skillnad.
30⁰ i framledningstemperatur när det är 10+⁰ ute är nästan lite högt.
Det är olika antal anslutna slangar på de bägge fördelarna, det är bara tre slingor på framledningsfördelaren men åtta slingor på returfördelaren. Det är fel, det ska vara lika antal.
Det är olika antal anslutna slangar på de bägge fördelarna, det är bara tre slingor på framledningsfördelaren men åtta slingor på returfördelaren. Det är fel, det ska vara lika antal.
Js detta var en riktigt rolig sista bild !Demmpa skrev:
Det är ingen "Diken" utan en "Daikin", stor skillnad.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uppskattning av effektförbrukning för golvvärme
Badrum -
Spårad cellplastskiva eller spånskiva för golvvärme?
Värme allmänt -
Spårad EPS för golvvärmeslang ovanpå betongplatta
Värme allmänt -
Golvvärmefördelare på våningen under
Värme allmänt -
Isolering inför golvvärme i hus från 60 talet
Grund & Markarbeten