79 131 läst · 227 svar
79k läst
227 svar
Jag gräsmatteälskare grannarna inte - katastrof!
Grannar ska inte bry sig om grannars tomter om det inte är ett skrotupplag inne i samhällen.
Fanns en kille i vår by som av förklarliga skäl inte kunde klippa eller orkade och han är relativt ung och ser frisk ut.
Trädgårdsmöblerna försvann i djungeln och han hade en ruta i dörren som var trasig.
Han fick in en del anonyma anmälningar på tomten.
Kommunen var ute och inspekterade och kom fram till att hans tomt inte var farlig för hans barn eller någon granne. Det var säkert bara en gnällgubbe som inte vågade snacka med honom.
Har man robot så är inte grannens tomt något bekymmer om de är en djungel.
Fanns en kille i vår by som av förklarliga skäl inte kunde klippa eller orkade och han är relativt ung och ser frisk ut.
Trädgårdsmöblerna försvann i djungeln och han hade en ruta i dörren som var trasig.
Han fick in en del anonyma anmälningar på tomten.
Kommunen var ute och inspekterade och kom fram till att hans tomt inte var farlig för hans barn eller någon granne. Det var säkert bara en gnällgubbe som inte vågade snacka med honom.
Har man robot så är inte grannens tomt något bekymmer om de är en djungel.
Jag läste den här tråden med skräckblandad förtjusning och undrade just om det var min granne som skrivit den, okej det föll på rätt många saker, jag röker inte, jag har inga blanka bilar osv. Jag är trots allt en odlingsentusiast (såväl som bilentusiast), men det är just bara det att gräs känns inte mödan värt att odla. Det försvaras av vissa som "lättskött" men jag vågar påstå att det är mycket mer jobb än att låta bli. Och det går ju inte ens att jämföra med äppelträd och vinbärsbuskar som du ju får någonting i gengäld av och där man bokstavligen får "lön" för mödan. Om detta har jag startat en tråd för länge sen "synen på gräsmattor i allmänhet" och den vållade en stundom het diskussion, så jag tänker inte gå in på detaljerna om gräsmattans vara eller icke vara igen.
Fast det är ändå intressant att man väljer att starta en tråd här på BH om det, för jag här själv precis den motsatta situationen, men jag skulle aldrig få för mig att söka här efter hjälp, det är bara att bita ihop och passa på att själv köra något motorredskap eller vinkelslip medan han dånar. Men OM jag skulle det kunde jag skriva såhär:
Jag mångfaldsälskare, grannen envåldshärskare - katastrof!
Hej jag har ett problem sedan en tid tillbaka med en av mina grannar. Området är ett sommarstugeområde och jag spenderar mycket tid där, men min granne åker bara ut ett par gånger per säsong och varje gång jag ser hans bil köra in på vår lilla väg, är det bara att räkna minuterna tills gräsklipparen går igång. VARJE gång han åker ut till sin stuga måste han köra den infernaliska maskinen och det länge och väl. Sommaren 2018 när det knappt växte något alls, så såg jag inte skymten av honom, medans hans fastighet förvandlades till en brun dammig stäppöken. Det öronbedövande dånet finner ingen pardon och det spelar ingen roll om det är midsommarafton och vi har stort kalas. Hjälp mig vad ska jag göra? Jag är rädd att hans förfulande av grannskapet ska sänka värdet på andra fastigheter i området. Samt att hans (och andras) tillbakavisande av biologisk mångfald och resursslöseri ska driva mänskligheten i fördärvet.
Fast det är ändå intressant att man väljer att starta en tråd här på BH om det, för jag här själv precis den motsatta situationen, men jag skulle aldrig få för mig att söka här efter hjälp, det är bara att bita ihop och passa på att själv köra något motorredskap eller vinkelslip medan han dånar. Men OM jag skulle det kunde jag skriva såhär:
Jag mångfaldsälskare, grannen envåldshärskare - katastrof!
Hej jag har ett problem sedan en tid tillbaka med en av mina grannar. Området är ett sommarstugeområde och jag spenderar mycket tid där, men min granne åker bara ut ett par gånger per säsong och varje gång jag ser hans bil köra in på vår lilla väg, är det bara att räkna minuterna tills gräsklipparen går igång. VARJE gång han åker ut till sin stuga måste han köra den infernaliska maskinen och det länge och väl. Sommaren 2018 när det knappt växte något alls, så såg jag inte skymten av honom, medans hans fastighet förvandlades till en brun dammig stäppöken. Det öronbedövande dånet finner ingen pardon och det spelar ingen roll om det är midsommarafton och vi har stort kalas. Hjälp mig vad ska jag göra? Jag är rädd att hans förfulande av grannskapet ska sänka värdet på andra fastigheter i området. Samt att hans (och andras) tillbakavisande av biologisk mångfald och resursslöseri ska driva mänskligheten i fördärvet.
Fin äng . Jag gillar också örter och blommor.Staffan2000 skrev:Haha!
Här kommer några sjukdomsframkallande bilder till. Hoppas de inte framkallar en rectal purgation.
[bild] [bild]
För insekters möjlighet att skaffa föda, är en blomsterrabatt naturligtvis bättre än inget. Men den ersätter på inget vis en prunkande gräsmatta/äng.
[bild] [bild]
Ts!
Hur går det med grannarna? Samt vad hände i din uppenbarelse?
Staffan
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför rör sig min stiga park inte ur fläcken??
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Pizza i klotgrill, når inte hög temp
Altan & Uteplats -
Akut - toalett som inte slutar att rinna får ej upp cisternlocket
Vatten & Avlopp -
varför suger inte fläkten?
Ventilation -
Grannarna har fiber, jag kan inte få. Vadfalls?
Teknik