10 591 läst · 51 svar
11k läst
51 svar
Jämförelse: Priser verktyg på Gekås i Ullared vs billigast på Pricerunner
Ja så är det såklart men det är ju väldigt sannolikt att de lägsta priserna är erbjudanden ofta medans Gekås är ordinarie och därför haltar jämförelsen.T TCG skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
bor man nära kan säkert spara på att handla där men bor man längre bort blir det ju transport kostnader verktygen handlar du biligare hemma i tv soffan från tyska och engelska ebay
sen är det lite white trash stämpel över det hela lite som husvagns/husbils ägarna som ställer sig och campar på parkeringen i puttgarden och går in och super sig fulla på smakproven på BorderShopen
https://www.bordershop.com/se/ombordershop-puttgarden
sen är det lite white trash stämpel över det hela lite som husvagns/husbils ägarna som ställer sig och campar på parkeringen i puttgarden och går in och super sig fulla på smakproven på BorderShopen
https://www.bordershop.com/se/ombordershop-puttgarden
Administrator
· Skåne
· 7 939 inlägg
Tack för alla synpunkter. Nu har vi förbättrat jämförelsen här under några dagar. Vi brukar göra våra prisjämförelser med hjälp av Prisjakt men vi ville testa Pricerunner istället den här gången och deras länkar fungerade inte till en början, men nu ska det funka. Jag har även bl a lagt till det här textstycket för att förtydliga:
"OBS1 Ibland har det varit svårt att hitta ett jämförbart pris vad gäller produkter som utgått hos tillverkaren. I dessa fall har vi jämfört med tillverkarens efterföljande modell av samma produkt, så att du har en referenspunkt när du bedömer hur höga eller låga priserna är på Gekås.
OBS2 Priserna på Pricerunner uppdateras hela tiden. De priser vi talar om i text här är de priser som gällde 2020-06-08."
Jag förstår att konkurrenter blir sura på Gekås låga priser. Det är ju å andra sidan bara att själv sänka priset så att man övertrumfar dem. Syftet med den här artikeln är att hjälpa konsumenter att hitta lägsta pris på verktyg. Självklart kostar transport. Det är om man ändå har vägarna förbi eller bor i närheten som jag tänker mig att det kan löna sig.
"OBS1 Ibland har det varit svårt att hitta ett jämförbart pris vad gäller produkter som utgått hos tillverkaren. I dessa fall har vi jämfört med tillverkarens efterföljande modell av samma produkt, så att du har en referenspunkt när du bedömer hur höga eller låga priserna är på Gekås.
OBS2 Priserna på Pricerunner uppdateras hela tiden. De priser vi talar om i text här är de priser som gällde 2020-06-08."
Jag förstår att konkurrenter blir sura på Gekås låga priser. Det är ju å andra sidan bara att själv sänka priset så att man övertrumfar dem. Syftet med den här artikeln är att hjälpa konsumenter att hitta lägsta pris på verktyg. Självklart kostar transport. Det är om man ändå har vägarna förbi eller bor i närheten som jag tänker mig att det kan löna sig.
Ibland när vi åker ”hem” till Bohuslän svänger vi in till Gekås. Det blir en liten utflykt genom vackert landskap och en del saker köpta till bra priser. Vissa verktyg och fiskegrejer är runt 25% billigare. Och man hittar en del bra tillbehör som långa USB-sladdar till telefonen och annat.
När barnen var mindre brukade vi -som så många andra- köpa ett års förbrukning av presenter för de kalas som barnen gick på. Och sparade en rejäl slant.
Jag tycker det är bra med prisjämförelsen, bra jobbat. Själv planerar jag inte en resa dit för att köpa verktyg men väl på plats brukar det ibland bli någon grej. Tror jag köpte skärpfilar från Bahco senast för ett bra pris.
När barnen var mindre brukade vi -som så många andra- köpa ett års förbrukning av presenter för de kalas som barnen gick på. Och sparade en rejäl slant.
Jag tycker det är bra med prisjämförelsen, bra jobbat. Själv planerar jag inte en resa dit för att köpa verktyg men väl på plats brukar det ibland bli någon grej. Tror jag köpte skärpfilar från Bahco senast för ett bra pris.
Liknande trådar
-
Råd på plåtslagarverktyg till vettiga priser?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Jämförelse; 1 års elpriser Enkla Elbolaget, Affärsverken, Skellefteåkraft, Nordpool
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Jämförelsepriser timavtal
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt
Artikelkommentarer