11 337 läst · 47 svar
11k läst
47 svar
Ja då var vårat badrum klart
Ska enligt mina kakelsättare inte vara några problem. De ska t.ex. sätta kakel ovanför dörren (uppochner). Men det kanske krävs lite "skills" för detta .. kanske inget för glada amatörer?Hobbysnickarn skrev:
Angående spegel.....
Vårt sommarhus är av typen alpstuga där bägge gavlarna är trianglar. Både över och undervåningen har alltså snedtak överallt. Vi har faktiskt satt upp speglar på de sneda väggarna och det fungerar. Jag föreslår att du håller upp en spegel och kollar hur det blir. Jag tror att det kan fungera. Naturligtvis måste man sätta fast den i både över och nerderkant. Skulle kunna tänka mig att det blir snyggt med en som täcker hela snedtakets höjd och är lika bred som dina mosaikfält.
pinebar
Vårt sommarhus är av typen alpstuga där bägge gavlarna är trianglar. Både över och undervåningen har alltså snedtak överallt. Vi har faktiskt satt upp speglar på de sneda väggarna och det fungerar. Jag föreslår att du håller upp en spegel och kollar hur det blir. Jag tror att det kan fungera. Naturligtvis måste man sätta fast den i både över och nerderkant. Skulle kunna tänka mig att det blir snyggt med en som täcker hela snedtakets höjd och är lika bred som dina mosaikfält.
pinebar
Snyggt! Påminner om vårt badrum som vi snart fixa till. Idag finns det bara toa och handfat, vi vill försöka få in dusch också. Dock har vi bara snedtak på ena hållet, så vi vet inte riktigt hur vi löser det. Vad har du för mått på ditt badrum? Hade varit kul att jämföra och se om vi kan få till nåt liknande. Hade dock tänkt oss en vägghängd toalett.
Snyggt över lag! Gillar lösningen med lampan till handfatet, även om man saknar spegel.
Men varför denna lösning för dusch?! Tar upp massor av plats och ger inte så stor dusch iaf.
En idé hade kanske varit en bit fast vägg och sen skjutdörr eller vanligt draperi.
Men varför denna lösning för dusch?! Tar upp massor av plats och ger inte så stor dusch iaf.
En idé hade kanske varit en bit fast vägg och sen skjutdörr eller vanligt draperi.