3 968 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
It-säkerhet i smarta hem
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Om man kör port forwarding på port 80 till en server hemma som i sin tur agerar DVR åt kamerorna hemma bör man väl ha betydligt bättre säkerhet än om man öppnar upp en port per kamera med port forwarding till respektive enhet?
Då kan du kalla mig riktigt jävla dum, det bjuder jag på. I en bil skulle jag förvisso kunna straffa dig tillbaka till medeltiden men det är en helt annan sak.S sebastiannielsen skrev:Paxman: Säljer? Nä jag brukar hjälpa folk gratis...
Sedan kan jag personligen tycka att många människor är lite "dumma" (inget illa menat!) när det kommer till datorer.... Liksom folk som skickar/tar emot mail och inte vet vad SMTP är, eller inte ens vet skillnaden mellan POP3 och IMAP... Eller över huvud taget använda internet och inte veta skillnaden mellan TCP och UDP...
Det är lite som att ha körkort och bil och inte veta vad ratt, broms och gas är för något, eller inte veta skillnaden mellan bensin och diesel.... Vissa saker är rätt självklara när det kommer till datorer.
Det är ju ganska bra om man har grundläggande kunskaper när man kopplar in IoT-utrustning och smarta-hemmet saker till sitt hem.
Jag har Arlo övervakningskameror. Mycket smidigt, i med sladden i väggen på basstationen och batteri i kamerorna och sen snurrar det. Är jag en idiot på riktigt?
Har skummar igenom det men tröttnade fort. Men dom har enligt sin egen förklaring inte rätt att göra nåt öht med mina bilder. Ser sparas på deras server så lång tid som jag betalar för. Alltså en vecka för jag betalar noll kronor. Efter det så hävdar dom att det raderas utan backup eller kopior.useless skrev:
Liknande trådar
-
Nibes smarta hem-styrning av värmepump
Värmepumpar -
Lidl smarta hem prylar, funkar dom ok?
Villalarm & Hemautomation -
Vad tycker vi om "Minska elförbrukningen med smarta hem-systemet Wiser"
Villalarm & Hemautomation -
Termometer med utgivare eller all in "smarta hem"
Teknik -
Smarta hem - vad ska man ha?
Villalarm & Hemautomation