Ja.P perarne123 skrev:
Ja, men du behöver en internetanslutning också. Har du wifi hemma så har du det som behövs.P perarne123 skrev:
Ja. Ofta kan du se det i efterhand också och du slipper följa tablån.P perarne123 skrev:
Ok, nu kollade jag vad "Tv-hub mini" är för något. Den ansluts alltså trådlöst till ditt hemmanätverk, inte till ett uttag. Då funkar vilken billig 4G-/5G-router som helst.P perarne123 skrev:
Du kan kolla om du kan se Morden i Midsomer på datorn med den här sidan när som helst: https://pluto.tv/se/on-demand/series/622eff59562702001a844182/season/6?lang=svP perarne123 skrev:
Tack för alla svar. Jag ska göra som någon föreslog, köpa en router och ett simkort med surf. Bara för att se om och hur det fungerar. Om allt går bra blir det nog ett abonnemang hos Tele2/Boxer sen.
När jag inte tog något tilläggs abonnemang och provade med ”gratis tv” samt appar på tvn och netflix samt chromecast så köade abonnemangsförsäljarna vid dörren. Mycket irriterande.
De sålde 24 månader ”billigt” därefter höjdes priset.
Blev av med dem till slut.
De sålde 24 månader ”billigt” därefter höjdes priset.
Blev av med dem till slut.
Nu har jag köpt en router, en begagnad ZTE bara för att testa. Nu behöver jag ett simkort, nano. Varken Tele2 eller Comviq verkar ha kontantkort för mobilt bredband. Funkar det med vad som helst? Såg att Hallon hade ett billigt, jag ska bara se om det fungerar, om det finns mottagning t ex. Eller måste det vara Tele2?P perarne123 skrev:
Du kan välja valfri operatör för det mobila bredbandet.P perarne123 skrev:Nu har jag köpt en router, en begagnad ZTE bara för att testa. Nu behöver jag ett simkort, nano. Varken Tele2 eller Comviq verkar ha kontantkort för mobilt bredband. Funkar det med vad som helst? Såg att Hallon hade ett billigt, jag ska bara se om det fungerar, om det finns mottagning t ex. Eller måste det vara Tele2?
Vi har använt hallon och deras mobila bredband till Boxer/Tele 2 utan problem.
Kan du inte ta ett extra datakort på ditt befintliga telefonabonnemang? Det brukar bli billigare än ytterligare ett abonnemang.P perarne123 skrev:Nu har jag köpt en router, en begagnad ZTE bara för att testa. Nu behöver jag ett simkort, nano. Varken Tele2 eller Comviq verkar ha kontantkort för mobilt bredband. Funkar det med vad som helst? Såg att Hallon hade ett billigt, jag ska bara se om det fungerar, om det finns mottagning t ex. Eller måste det vara Tele2?
Nu har jag skaffat ett kontantkort för att se om det fungerar, det fanns faktiskt till Comviq. Frågan är hur man ska ladda det, Comviq har flera alternativ. Måste de vara för mobilt bredband? Det kostar 399kr för en månad. Eller kan man bara ha ett vanligt för mobiltelefon? Det finns från 59kr. Jag ska ju bara testa om det fungerar med router och Chromecast, om det finns någon mottagning ö h t.useless skrev:
Klicka här för att svara