3 476 läst · 21 svar
3k läst
21 svar
ISOREFLEKT™ Krypgrundsisolering - har du använt detta?
Ett likadant hus revs för 10år sedan, då gick jag dit och tog bilder, - här ser du väggarna. Så det får nog bli vinden vi börjar med.Jonatan79 skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För min del absolut. Föregående ägare hade satt in en avfuktare men den stod dåligt till så den kopplades bort när vi renoverade och jag chansade/ hoppades på att det gick utan och nu känner jag mig trygg med det.K Kane skrev:
Så jag kände bara lite med TS att det kanske installerats utan att man egentligen vet om den behövs eller inte.
Har letat efter tillverkaren men hittar dem inte. Dock detta hos en återförsäljare:W witten skrev:
Värmeemmisivitet 0,04 -0,05
• Ånggenomgångsmotstånd >3,4*10 000 000s/m, Sd>100m
• Reflektionsgrad 97%
Så du menar att det i praktiken inte isolerar någonting alls och är värdelös att sätta in?W witten skrev:
Är det inte någon på forumet som har provat sätta in en sådan eller liknande och kan berätta om deras husgrund blev nå varmare?
Jag har läst på vissa ställen att man ska vara försiktig att isolera befintliga husgrunder då du kan råka sänka temperaturen så mycket att marken fryser (tjälfrost) och det kan göra att huset rör på sig. Någon som vet om det är någon sanning till det?
Klicka här för att svara