538 401 läst · 1 450 svar
538k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Hej!
Sam jag nämnde i förra inlägget så har det kommit upp lite mer panel. Idag monterades rännkrok, rännor och fotplåt. Imorgon är det dags för pannor.🙂
//Fredrik
Sam jag nämnde i förra inlägget så har det kommit upp lite mer panel. Idag monterades rännkrok, rännor och fotplåt. Imorgon är det dags för pannor.🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Igår var det som sagt dags för pannor, hade bjudit in ett gäng kompisar och det gick riktigt bra!🙂 Fick även dit vindskiveplåtarna.
Vi var 5-6st plus kranbil och räknar vi bort fikapauser så var det klart på lite drygt 4 timmar.🙂
Det återstår lite panel på en gavel samt över fönster på långsidorna, allt är kapat och målning av ändträ pågår. På insidan kommer jag sy ihop bjälklaget, sedan blir det paus över vintern. Då blir det full fokus på övervåningen på huset.🙂
//Fredrik
Igår var det som sagt dags för pannor, hade bjudit in ett gäng kompisar och det gick riktigt bra!🙂 Fick även dit vindskiveplåtarna.
Vi var 5-6st plus kranbil och räknar vi bort fikapauser så var det klart på lite drygt 4 timmar.🙂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det återstår lite panel på en gavel samt över fönster på långsidorna, allt är kapat och målning av ändträ pågår. På insidan kommer jag sy ihop bjälklaget, sedan blir det paus över vintern. Då blir det full fokus på övervåningen på huset.🙂
//Fredrik
Hej!
De va ett tag sen sist, men det grejas så gott det går efter väder & jobb. Sen sist så har jag byggt in takfoten, fått upp hörnfoder & lockstötar. Beslutade mig också för att köra på med hattläkten så den har jag väl fått upp på halva garaget ungefär.🙂
Det var allt för nu!🙂
//Fredrik
De va ett tag sen sist, men det grejas så gott det går efter väder & jobb. Sen sist så har jag byggt in takfoten, fått upp hörnfoder & lockstötar. Beslutade mig också för att köra på med hattläkten så den har jag väl fått upp på halva garaget ungefär.🙂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för nu!🙂
//Fredrik
Snajdigt!
Jag måste fråga, som o-snickare: vad är hattläkt?
Jag måste fråga, som o-snickare: vad är hattläkt?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Hej!I Isak90 skrev:Hej!
Idag har jag lämnat in ritningarna till Derome för att få en offert på material samt dörrar/fönster. Han trodde att det skulle vara färdigt inom några veckor och före jul.
Han ville ha en lista med vilka fönster som skall vara öppningsbara, frostat glas osv. Frostat i badrummet är ju självklart. Men vad det gäller öppningsbara? Jag skrev en lista som jag har mejlat iväg. Samtliga fönster öppningsbara förutom de två i trapphuset. Har jag tänkt fel?
Vad det gäller fönsterdel i altandörrar har jag lagt in så de matchar de fönster de sitter bredvid, kändes naturligt.
Lägger in de senaste ritningarna med altandörrar och utan fönstret vid tvn.
[bild]
[bild]
[bild]
Imorgon ska jag träffa en säljare från Dalaträhus så att de också får ta sig en titt på ritningarna och lämna en offert. Har jag missat eller inte tänkt på något väsentligt så borde det komma fram via dom som jobbar med det.
//Fredrik
Vad är det för program du använder för att rita med?
Hej!🙂
Det var visst väldigt länge sedan jag uppdaterade här.. Sedan sist så har det grejats med lite av varje, men vi tar en fortsättning med garaget.
Har fyllt ut lite mer vid sidan av garaget, på lång sikt är planen att få till en tillfartsväg även på andra sidan tomten så man kan köra ner till garaget från två håll.
Fick tag i en gammal Car-In port som jag har monterat. Hattläkten är på och panelen är renkapad och har fått visir i ändträt. Var en tur till Norge och köpte färg så igår började jag måla.
Nu ska det inte dröja lika länge tills nästa uppdatering😅
//Fredrik
Det var visst väldigt länge sedan jag uppdaterade här.. Sedan sist så har det grejats med lite av varje, men vi tar en fortsättning med garaget.
Har fyllt ut lite mer vid sidan av garaget, på lång sikt är planen att få till en tillfartsväg även på andra sidan tomten så man kan köra ner till garaget från två håll.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick tag i en gammal Car-In port som jag har monterat. Hattläkten är på och panelen är renkapad och har fått visir i ändträt. Var en tur till Norge och köpte färg så igår började jag måla.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu ska det inte dröja lika länge tills nästa uppdatering😅
//Fredrik
Hej!
Har tagit tag i en gammal surdeg, mycket av det fyllet jag har fått som ligger runt garaget har innehållit mycket armering. Fick äntligen kapat av det som stuckit ut i slänter och tagit hand om resten, nu är det på tippen👍
Fönstren var klara så har hämtat hem dom.
Har också fått målat färdigt framsidan och gaveln samt flyttat ställningen till baksidan.🙂
//Fredrik
Har tagit tag i en gammal surdeg, mycket av det fyllet jag har fått som ligger runt garaget har innehållit mycket armering. Fick äntligen kapat av det som stuckit ut i slänter och tagit hand om resten, nu är det på tippen👍
Logga in
Skapa konto
Fönstren var klara så har hämtat hem dom.
Logga in
Skapa konto
Har också fått målat färdigt framsidan och gaveln samt flyttat ställningen till baksidan.🙂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik