Någon som har något tips på hur vi kan bygga något fint så vi slipper se den fula uppbyggnaden som vår granne har byggt?
De har även byggt planket så det får vi väl inte ta bort, endast om vi anmäler det till kommunen för de har inte bygglov men vill behålla grannsämjan..
Det är både fult och irriterande med barn som står och tittar in över vår tomt när de står på toppen.
De har även byggt planket så det får vi väl inte ta bort, endast om vi anmäler det till kommunen för de har inte bygglov men vill behålla grannsämjan..
Det är både fult och irriterande med barn som står och tittar in över vår tomt när de står på toppen.
Att bygga ett ännu högre plank fungerar så klart, tills någon anmäler det.
Alternativet är att plantera en växt som snabbt blir hög. Jag antar att det gäller Sverige och då är bambu uteslutet. Thuja relativt långsamväxande. Pil växer snabbt och rakt.
Möjligen så kan en stor textil som spänns mellan 2 stolpar vara bygglovsfritt. I alla fall om det kan hissas upp och ned snabbt och lätt.
Alternativet är att plantera en växt som snabbt blir hög. Jag antar att det gäller Sverige och då är bambu uteslutet. Thuja relativt långsamväxande. Pil växer snabbt och rakt.
Möjligen så kan en stor textil som spänns mellan 2 stolpar vara bygglovsfritt. I alla fall om det kan hissas upp och ned snabbt och lätt.
klart att när man tycker barn är fula och irriterande så till den milda grad att man står själv och tittar ner på deras lekstuga så hjälper inga staket utan då är det någon i vit rock som skall användasK Karstensson skrev:Någon som har något tips på hur vi kan bygga något fint så vi slipper se den fula uppbyggnaden som vår granne har byggt?
Haha vad pratar du om? Jag står inte och tittar ner på deras lekstuga. Lekstugan är högt upp och de står och tittar och kastar över grejer på vår sida. Barn är inte fula, det är deras plastiga lekstuga som är ful.returen skrev:
Sorry det var lite otydligt, lekstugan ser ut att vara under betraktarens nyfikenhetK Karstensson skrev:
Spaljé med klätterväxt på kanske.
Innan klätterväxten har växt upp kan man hänga krukor i spaljén.
Innan klätterväxten har växt upp kan man hänga krukor i spaljén.
Hur högt måste du upp för att slippa insynen?K Karstensson skrev:Någon som har något tips på hur vi kan bygga något fint så vi slipper se den fula uppbyggnaden som vår granne har byggt?
Jag får nuvarande staket till ca 4katter högt eller med SI enheter ca 1,2 m.
Lite svårt med perspektiven i bilden men känns som om du vill upp 2,5-3m för att slippa insyn.
Tuja kan ju bli både hög och tät men tar som andra skrivit ett tag.
Ja det finns flera sätt att lösa det här problemet.....
För grannsämjan är det bästa något snabbväxande intill planket.
Beroende på omständigheterna kan detta vara en situation man kan lösa med Ove-metoden också. Om du bjuder in dig själv i leken menar jag, eller står och hänger med näsan över planket och ropar uppmuntrande.
För grannsämjan är det bästa något snabbväxande intill planket.
Beroende på omständigheterna kan detta vara en situation man kan lösa med Ove-metoden också. Om du bjuder in dig själv i leken menar jag, eller står och hänger med näsan över planket och ropar uppmuntrande.
Den där platsen kommer vara intressant i 3 år cirka, sen har barnen växt ur sin nyfikenhet både för lekstugan och er som grannar. Min rekommendation är att bita ihop och ignorera barnen, de kommer tröttna snabbt om de inte får någon uppmärksamhet från er.
Sedan blir det en studsmatta där...K Kvackatore skrev: