Tänkte jag skapar en tråd över min installation av Plejd Dosdimmer DIM-01 och Controller CRT-01

• Plejd Dosdimmer DIM-01 och Controller CRT-01 för smart belysningsstyrning, oöppnade i sina turkosa förpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bubbe64 och 7 till
  • Laddar…
Då var installationen klar av CRT-01, med denna styr jag när min handdukstork ska gå enl ett tidsschema, tidigare har denna varit igång 24/7/365 och den drar 100w nu när den styrs av tidsschema är den igång 4 Tim om dygnet. CRT-01 har en förbrukning om 0,3w. All styrning sker via plejdappen.

Jag har kopplat in nollan till handdukstork och till plejd på ingång N, inga problem att få in två kablar i plejd.
Från toppklämman i dosan har jag kopplat in fas på L in
Och fasen till handdukstork har jag kopplat på L ut.
Övriga in & utgångar använder jag inte, 1&2 används för styrning på knapp.
”Selv” används vid styrning av plejd från ett externt system.

Att driftsätta plejd i appen var superenkelt.

• Installation av en blå Plejd CRT-01 timer i en väggdosas inre med synliga anslutna kablar.
    Skapa konto
  • Gilla
HakSjo och 3 till
  • Laddar…
Då var installatione av DIM-01 klar.
Lika lätt som CRT-01, skillnaden var att jag fick dra fram en ny tråd för styrningen samt att jag bytte strömbrytaren till en brytare med impulsfjäder.
Blå = Nolla
Svart = Fas
Grön = Tändtråd gammal kabel
Orange = Styrning från impulsbrytare.

Jag kommer helt klart installera fler produkter från Plejd.

• Installation av Plejd DIM-01 med blå, svart, grön och orange kablar i en väggdosa.
    Skapa konto
  • Gilla
willemelker
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Kolla även på inlägg #78

[länk]
Snyggt! Underbar produkt. Har förhoppning att Plejd kommer bli en av dom stora inom smart belysning.

• Gilla
TyrKar och 1 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Snyggt! Underbar produkt. Har förhoppning att Plejd kommer bli en av dom stora inom smart belysning.
Det är dom redan nu med 50'000 installationer /månad

Det finns mycket att gilla med plejd. Hade de bara kunnat släppa en multisensor med tempgivaringång och en liten tempgivare så hade plejden varit svårslagen.

• Gilla
Tyra1969
  • Laddar…
Äntligen är Plejds gateway presenterad på elmässan i Sthlm.
(Lånad bild)

• Plejds nya gateway presenteras på vit monteringspanel omgiven av andra elprodukter med texten "NYHET!".
    Skapa konto
Tryckknappen är väl också en nyhet, inte sett den innan.

• Gilla
Svensson17 och 2 till
  • Laddar…
Jag fick en plejddimmer installerad av elektriker, men han gav mig aldrig någon kod för att styra den via Bluetooth.

Kan jag hitta den någonstans?

• Gilla
Jackunn
  • Laddar…
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Tack. Men det lät krångligt. Får kanske klara mig utan appen. Eller kan den ge fler funktioner än min strömbrytare?

• Gilla
pdov
  • Laddar…
eriobe eriobe skrev:
Jag fick en plejddimmer installerad av elektriker, men han gav mig aldrig någon kod för att styra den via Bluetooth.

Kan jag hitta den någonstans?
Ring elaren och be honom överföra systemet åt dig. Tar 30sek i appen.

• Gilla
gullmar och 1 till
  • Laddar…
Har du laddat ner appen? Annars början med det.
Hade elektrikern installerat Plejd tidigare? Han installera den kanske som en dum dimmer.

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Jag har frågat efter koden, men fick den aldrig. Nu är det en dum dimmer. Appen spor jag inte att fungera för den frågar efter en kod.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.