Förlåt Borgalm, men det är lite så här jag INTE vill att det ska se ut. Därav ingen trappa på framsidan.

trädäck.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi bestämde oss för att buskaget och den gamla skruttiga betongmuren ska bort. Istället kommer det anläggas gräs med en sluttning. Skissade på denna lösning istället. Blir ganska hög kant, ca 60 cm och sedan sluttar det rätt så brant nedåt. Med denna lösning blir trädäcket 2,9 X 4,2 meter. Vad tror ni?

Picture 2015-04-19 21_48_14.png
Skapa konto

Picture 2015-04-19 21_48_33.png
Skapa konto

Lite fler tankar. Kommentera gärna.

Picture 2015-04-20 22_47_40.png
Skapa konto

Picture 2015-04-20 22_48_49.png
Skapa konto

Hemmakatten
Jag tycker ditt första förslag var bäst. Jag skulle i det förslaget sluta med trädäcket en bit innan husknute. Det blir då en symmetri med uterummet som skjuter ut en bit på andra sidan. Att inte ha trädäck hela vägen runt uterummet är det mest estetiska, det blir annars lätt för mycket och man kan få en känsla av att man har ett trädäck med ett hus i stället för tvärtom.

Det sista förslaget är, enligt mig, för plottrigt o konstigt och passar huset mindre bra och man undrar om ni verkligen kommer att sitta på det upphöjda trädäcket.

Så här är de senaste funderingarna. En avsats lite tidigare i trappan och inte så djupt. Egentligen är allt en trappa men lite uppdelat. VAd tror ni om det?

Picture 2015-04-26 22_01_38.png
Skapa konto

Hemmakatten
Det känns som att trappan tar för stor plats och att den är i fokus i stället för uterummet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.