18 393 läst · 20 svar
18k läst
20 svar
Inspiration för trappa från uterum *bilder*
Vi bestämde oss för att buskaget och den gamla skruttiga betongmuren ska bort. Istället kommer det anläggas gräs med en sluttning. Skissade på denna lösning istället. Blir ganska hög kant, ca 60 cm och sedan sluttar det rätt så brant nedåt. Med denna lösning blir trädäcket 2,9 X 4,2 meter. Vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker ditt första förslag var bäst. Jag skulle i det förslaget sluta med trädäcket en bit innan husknute. Det blir då en symmetri med uterummet som skjuter ut en bit på andra sidan. Att inte ha trädäck hela vägen runt uterummet är det mest estetiska, det blir annars lätt för mycket och man kan få en känsla av att man har ett trädäck med ett hus i stället för tvärtom.
Det sista förslaget är, enligt mig, för plottrigt o konstigt och passar huset mindre bra och man undrar om ni verkligen kommer att sitta på det upphöjda trädäcket.
Det sista förslaget är, enligt mig, för plottrigt o konstigt och passar huset mindre bra och man undrar om ni verkligen kommer att sitta på det upphöjda trädäcket.
Liknande trådar
-
Hur förbättrar man bäst en gammal trappa?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Avlastning reglar för öppning av ny trappa
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygg en trappa till altanen - steg för steg
Artikelkommentarer -
Rimligt pris för ny betongtrappa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Inspiration för lofttrappa i stål
Byggmaterial & Byggteknik