E
Skrivet av: Gäst

För mig som Fengshui konsult är det mkt det beror på och vad som är bra för en är kanske inte bra för en annan.

Ta en tavla dess symbolik kan var allt för olika människor.

Så för mig är det viktigt att se till människan !
och vara lyhörd.

Själv har jag en underbar energigivande arbetsplats där jag sitter med ryggen mot dörren.

För mig är inte Feng Shui ett regelverk utan ett sätt att hjälpa människor att skapa det de behöver / vill ha!

E

stackars Copernicus och Newton och paret Curie etc. Det måste ha känts likadant!

E

feng shui handlar inte i grunden om var soffan ska stå utan om kraft fält och energier som fins omkring oss inte så länge sen så bygde man husen så att dom inte skulle korsa en vitter stig för det förde otur med sig och man slog in en spik över ytter dörren och bygde in silver skedar i väggar prinsipen är samma så det är inte kinesisk skrock utan vetskap om att i jorden rinner det vatten ådror och dom alstrar energier på olika sätt kan man försöka att tygla dessa för att må bättre och det är olika för olika mäniskor

E
Skrivet av: Tro

Tro på det som befriar inte det som binder.

E
Skrivet av: Tynnie

Jag läser inte texten bara kollar på bilderna. Huset är byggd liksom de flesta moder husen + med bara några detaljer om man inte räknar med sakerna som placeras i huset. Huset är jättefint men om jag tror inte att man bygger det som ett kinestiskt hus. Feng Shui är bra för det ger oss tur. Men sovrumet... jag tycker inte att det passar med huset.

E
Skrivet av: Bosse

Jag har alltid tänkt om kineserna att de måste vara världens dummaste folk eftersom de håller på i flera tusen år med sådant som inte fungerar, som t.ex. akupunktur och Feng Shui ;-)

E
Skrivet av: Eva

Tror inte på Feng Shui för Feng Shui´s skull. Men tycker en del av teserna stämmer överens med sunt förnuft och vad jag själv alltid känt. T.ex att en säng inte står i linjen mellan dörr och fönster. Det har jag själv känt ger lugn. Kan även förstå att den trappan som visas här känns trevlig och ombonad. Så många av dessa rgeler stämmer med känsla och bondförnuft, för min del.

E
Skrivet av: Thomas

Hej, jag är skeptisk till folk som avfärdar tankar om smak. Har de några vetenskapliga bevis för att alla subtila preferenser som människor har inte skulle kunna strutureras i en mer eller mindre poetisk begrepsvärld? Undrar om det är vetenskapligt bevisat att inredningsarkiktekter har sinsemellan motsägelsefulla råd? Undrar om kockar är granskade? Personligen har jag lite svårt att känna någon inspiration när Feng Shui faller in i de kinesiska astrologin, då tänker jag att tärningar är lite smidigare, men andra gillar mystik och kittlas av det. Jag tänker i alla fall att Feng Shui sätter en del intressanta ord på saker som känns riktiga. Upplevelsen av material, färger och vädersträck. Och det sätts i ett system som i alla fall till en början känns tillgängligt och begripligt. Sen finns det naturligtvis människor som snöar in på saker och bygger vidare upp i luften och förlorar markkontakten och minnet av varför man började ordna tankarna. Här har man uppenbarligen haft lång tid på sig.

G
Snälla ni alla skeptiska!!! FengShui ÄR en inredningskonst precis som all annan inredning med skillnaden att det handlar om att skapa balans... Sedan om man tror eller inte på de olika väderstrecksenergierna spelar NOLL. det viktigast är att man får ett bra resultat och trivsel...Inte sant?? Så klanka inte ner på FengShui det är toppen med olika komplement och valet är fritt!!! Tack för ordet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.