Cujo skrev:
Tvärtom, det är tack vare dessa höga skatter som det fifflas så mycket med avdrag, moms, och svarta pengar. Skilj på "skattefiffel" och bidragsfusk. Bidragsfuskare är parasiter som det borde vara skottpengar på!

En vanlig svensson som försöker utnyttja kryphål för att få tillbaks lite av sina egna pengar är inget att hetsa upp sig över. TS plan är väl kanske på gränsen, men när det gäller "kreativa" avdrag skall man hellre fria än fälla...
jag skrev bidragsfifflar-Sverige, det menas inte att jag bokstavligen menar att TS försöker just bidragsfiffla, utan endast ett uttryck som normalt begåvade förstår poängen med.

Redigerat:
Cujo skrev:
Tvärtom, det är tack vare dessa höga skatter som det fifflas så mycket med avdrag, moms, och svarta pengar. Skilj på "skattefiffel" och bidragsfusk. Bidragsfuskare är parasiter som det borde vara skottpengar på!

En vanlig svensson som försöker utnyttja kryphål för att få tillbaks lite av sina egna pengar är inget att hetsa upp sig över. TS plan är väl kanske på gränsen, men när det gäller "kreativa" avdrag skall man hellre fria än fälla...
Du verkar inte läsa TS 1:a inlägg speciellt bra.
Hur kan man få tillbaka på skatt om man inte betalat in någon och kalla det skatteplanering? Det är ju som att planera ett maratonlopp utan ben....Sedan tycker jag bidragsfuskare och skattefiffel är samma skrot och korn, bidrag kommer ju från inbetald skatt, avdrag ger tillbaka från redan inbetald skatt! Så tekniskt sett är det från samma pengar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.