Jo alltså ska du ränna runt så är det ju drygt, men renoverar du ett rum är det helt ok.
Eller så kör du med påse, sen blir du snål efter 2års påsköpande och köper en cyklon då :)
 
nino nino skrev:
Eller så kör du med påse, sen blir du snål efter 2års påsköpande och köper en cyklon då :)
Eller köper en rejälare dammsugare direkt, en som använder sopsäck isf påsar :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Kolla idealo.de, jag gav ~5 kkr för min CTL 36 och 700 kr för remote+modul :)
 
nanowire nanowire skrev:
Eller köper en rejälare dammsugare direkt, en som använder sopsäck isf påsar :D
Dem med sopsäckar är väl inte snällt för filtret? Eller du menade bara helt enkelt att köpa en stor och rejäl direkt för en mindre? :D

richardtenggren richardtenggren skrev:
Kolla idealo.de, jag gav ~5 kkr för min CTL 36 och 700 kr för remote+modul :)
Tack, för tipset. Ska kolla :D
 
Matteandersen Matteandersen skrev:
Dem med sopsäckar är väl inte snällt för filtret? Eller du menade bara helt enkelt att köpa en stor och rejäl direkt för en mindre? :D
Inga problem, de är dimensionerade för det. Gäller hitta begagnad maskin bara, de är dyra som nya.
 
Min erfarenhet av (billiga) grovdammsugare är att dom låter alldeles för mycket och tappar sugkraft så snart påsen är använd en stund. Jag kör med en gammal hushållsdammsugare och cyklon. Styr den med nexa fjärr. Det funkar riktigt bra. Cyklonen tar hand om i princip allt. Allt är numera monterat på en liten vagn (gammalt hyllplan) med vettiga hjul under så den rullar riktigt fint.
Gammal hushållsdammsugare kopplad till en cyklon monterat på en vagn med hjul i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 3 till
  • Laddar…
Var har du fått tag på den där snitsiga cyklonen?

// Magnus
 
9 944_Driver skrev:
Var har du fått tag på den där snitsiga cyklonen?

// Magnus
Jag köpte den via ebay innan nya tull och moms reglerna. Nu för tiden är det smidigare att köpa via Amazon. Tex den här, sen är det bara att bygga sig en tät låda. OSB som jag använt är inte tätt så man får lägga på något som tätar den, tex lack. Det hade jag inte hemma när jag byggde min, så det fick bli två lager vanligt vitlim.
Vet inte hur många dammsugarpåsar jag sparat, men cyklonen har definitivt betalat sig, antagligen flera gånger om.

Här finns en tråd med mycket matnyttigt om cykloner https://www.byggahus.se/forum/threa...dammsugare-fran-kina-nagon-som-provat.229321/
 
Det fick bli en Nilfisk AERO 26-2L PC, kostade 2250kr på Toolab vilket är ett bra pris på den dammsugaren. Får man bara hoppas att man hinner få den innan man får tillträde till huset :D
 
Matteandersen Matteandersen skrev:
Det fick bli en Nilfisk AERO 26-2L PC, kostade 2250kr på Toolab vilket är ett bra pris på den dammsugaren. Får man bara hoppas att man hinner få den innan man får tillträde till huset :D
Blev du nöjd med aero 26?
Letar efter en grovdammsugare för garage/verkstad och funderar också på Nilfisk aero (21 eller 26).

Nilfisk multi ii 30 verkar vinna många tester men när man läser spec så verkar aero både ha bättre sug och vara tystare och ett överlag bättre val? Varför skulle man välja multi ii?..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.