E
Skrivet av: Gäst

Bygg ett slott av gipsskivor träreglar å plast i taket. Kommer ju garanterat inte att stå i 200 år. ;/

Uppsala domkyrka byggd på 1200talet.
Sjunkit? Nä.
Golvbrunnar mod 1990! SAMTLIGA kass.

Känns som att nåt gått förlorat i processen..

Vi är lurade allihop.

mvh Snickare Nils.

E

Gör man ett arbete ordentligt och riktigt från början så slipper man allt bekymmer och man får nöjda kunder som betalar och hantverkare som får betalt.
Kontentan är: kunden betalar bara för ett väl och riktigt utfört arbete och hantverkaren får betalt för ett slutfört arbete, som överenskommet.
I detta fallet var det väl så att Charlotte skulle få ett badrum som är renoverat och estetiskt snyggt och proffessionellt utfört, mot betalning.
Som jag förstått som uppfyller inte hantverkaren sina åtaganden. Charlotte köper ju en färdig lösning som hantverkaren lovat att tillhandahålla, men inte klarar av att infria...

Hantverkaren - gör om, gör rätt ! visa lite heder och rätta upp ditt mindre bra rykte
Charlotte - betala när ditt badrum är färdigt, som bestämt från början

E

BKR är en aktiebolag ägd av tillverkare och plattsättare.
Jag ifrågasätter även besiktningsmän som de rekommenderar.

E

Det var en konstig inställning! Det måste väl vara bättre att göra klart jobbet till 100 % och behålla ett gott rykte? Gissar att denna typen av inställning till att slutföra jobben eller inte håller i max 2-3 generationer till, och det hos lite äldre folk som fortfarande inte googlar företaget de tänker anlita. Får jag själv upp ett antal träffar som pekar på att aktören inte är seriös eller utför joben till 100% anlitar jag dem helt enkelt inte. Sen finns det självklart människor som tror att de ska få er för pengarna och aldrig är nöjda, men det är en annan sak.

E
Skrivet av: Anonym

Den som påstår att han alltid gör rätt, ljuger. Den som påstår att man inte ska betala för levererat och utfört arbete, kan inte heller begära garantier. Gratisarbete får man inga garantier på. när något blivit fel så har hantverkaren rätt att göra om arbetet. Väljer kunden prisavdrag utan att låta hantverkaren justera felet, kan man inte komma efter flera år och begära rättelse för samma sak. Det kan vara så mycket som gör att det kan gå fel mellan privatperson och en hantverkare. Det kan räcka med att personkemin inte stämmer så kan det uppstå irritation. I princip skulle kunden kunna hitta på vad som helst för att inte betala, skadorna kan ha uppkommit efter hantverkaren varit där. Det bästa är komma överens.

1. man kan göra ett badrum själv bara man har koll på alla skikten
2. Charlott har hört med grannarna som säkert valt den billigaste firman inte den bästa, folk gör nästan vad som helst bara man sparar en krona
3. Charlotte kunde valt att få se papprena på certifiering innan på börjat arbete men valde att inte så göra, se punkt 2

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.