electroluxaren skrev:
Sama leverantör
samma koncern
samma fabrik
Japp. Men en uppdaterad design.
 
A
B buggarn skrev:
Japp. Men en uppdaterad design.
nope original för den senaste versionen av dessa skåp
 
electroluxaren skrev:
nope original för den senaste versionen av dessa skåp
Så kan det vara. Men uppdaterat jmf kopplingen på bilden från den läckande kopplingen i tråden. Det är väl av visst intresse?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A
B buggarn skrev:
Så kan det vara. Men uppdaterat jmf kopplingen på bilden från den läckande kopplingen i tråden. Det är väl av visst intresse?
kanske till det sämre, det är alltid lägsta anbudsgivare som säljer
 
electroluxaren skrev:
kanske till det sämre, det är alltid lägsta anbudsgivare som säljer
Lägg ned. Det är en förbättrad kraftigare design med längre insticksdjup och bättre säkring av slangen.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Den säkraste lösningen, förutom att sluta använda ismaskinen, är nog att lägga en dunk vatten i överskåpet ovanför frysen och sedan ansluta anslutningsslangen till denna. Eftersom specifikationen anger ett lägsta tryck om 1bar borde det gå utmärkt, detta skulle ju bli nästan det dubbla. Sedan kan man ju välja att fylla på denna dunk manuellt eller ordna en påfyllning via kran.
Nej du får inte 1bar i tryck om du inte placerar dunken 10 meter över frysen
/ Björkskär
 
  • Gilla
anaitis och 1 till
  • Laddar…
B Björkskär skrev:
Nej du får inte 1bar i tryck om du inte placerar dunken 10 meter över frysen
/ Björkskär
Näe självklart är det så, gick lite snabbt där. Jag får flytta upp dunken på taket....eller trycksätta den......:)
 
Magnus E K
Hm, borde man kräva rabatt på hemförsäkringen om man har noll vattenanslutna apparater i köket (och inga planer på att skaffa)? Vill ju inte vara med och betala för alla skador som sker pga dessa.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut som John Guest-kopplingar.
[länk]
jo det är sådana
 
Där hade du tur, jag vet nu 3 hus som detta hänt på. Mitt hus, dottern hus samt en av grannarna.
Alla med samma problem. Dotterns hus kostade 430k att fixa till.
 
  • Wow
  • Ledsen
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P Pidde3 skrev:
Där hade du tur, jag vet nu 3 hus som detta hänt på. Mitt hus, dottern hus samt en av grannarna.
Alla med samma problem. Dotterns hus kostade 430k att fixa till.
:surprised: Hur har turerna gått..? Är vitvarutillverkaren informerad?
 
V Vardagsrum skrev:
:surprised: Hur har turerna gått..? Är vitvarutillverkaren informerad?
Kyl från 2010 så ingen större anledning, försäkringsbolaget tog allt men med 2.5 månaders utflyttning under jobbet. Man borde kanske byta slangen efter 5 år om man har ett sånt skåp, surt med all drama och jobb.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nu vet jag att det händer olyckor med diskmaskiner också men varför känns det som att det är vänligare på ismaskiner? Nästan alla har ju diskmaskin medans rätt få har ismaskin men trotts detta hör jag rätt ofta om antingen skräck för att det ska fallera på ismaskinsfrysar eller att det gjort det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.