3 795 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
inför ev offerter: vilka frågor bör man få med om man vill fixa och asfaltera väg
Åtgärd 1:
Kantskär vägen, som den är nu är inte berget på vänstra sidan det största problemet, utan att vattnet inte tar sig ut på den högra. Allt vatten tvingas längs med och ner i vägen. Kantskär, dra in kanten och gör ett riktigt dike på höger sida, höj vägen så du får någon form av överbyggnad längs hela sträckan. Dra in kanten menas att du smalnar av vägen.
Hyvla eller för den delen lägg profil med grävmaskin, men det är enklast att hyvla och blir bäst. Lägg ett lager 16-32 och vänd ner i vägen om den är svampig.
Vänta ett år eller så och se vad som händer, håller den formen och verkar stå sig bra så begär du offert på Y1G.
Det är mina 2 ören.
Kantskär vägen, som den är nu är inte berget på vänstra sidan det största problemet, utan att vattnet inte tar sig ut på den högra. Allt vatten tvingas längs med och ner i vägen. Kantskär, dra in kanten och gör ett riktigt dike på höger sida, höj vägen så du får någon form av överbyggnad längs hela sträckan. Dra in kanten menas att du smalnar av vägen.
Hyvla eller för den delen lägg profil med grävmaskin, men det är enklast att hyvla och blir bäst. Lägg ett lager 16-32 och vänd ner i vägen om den är svampig.
Vänta ett år eller så och se vad som händer, håller den formen och verkar stå sig bra så begär du offert på Y1G.
Det är mina 2 ören.
Varit o inhandlat en vägpadda idag
Spontaninköp japp
Tänkte börja höja vägen succesivt själv.. Blir inte så tokdyrt på en gång utan ta 10-15 cm / året.
När man är nöjd med höjder och vägbana så kan man slå till på en asfaltering
Hinner man spara lite innan också
Spontaninköp japp
Tänkte börja höja vägen succesivt själv.. Blir inte så tokdyrt på en gång utan ta 10-15 cm / året.
När man är nöjd med höjder och vägbana så kan man slå till på en asfaltering
Hinner man spara lite innan också
Liknande trådar
-
Vad göra åt yttre kalkavlagring på koppling? Säkerställa inför leverans.
Vatten & Avlopp -
Hur bör man förbereda sig inför att ta emot offerter kring badrumsrenovering
Badrum -
Dreva/täta fönster inför vinterns dyra el...
Fönster & Dörrar -
Hjälp med att utvärdera offerter - två leverantörer kvar
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Skyhöga offerter eller jag som har skev kostnadsbild?
Badrum