15 420 läst · 92 svar
15k läst
92 svar
Inflationen skenar!
Läser man din text lite snabbt så skulle man tro att du har en övertro på vad facket har för makt och vad dom faktiskt gör.DennisCA skrev:
Tja, det är väl mest att i min erfarenhet så brukar alltid gamla orubbliga sanningar till slut falla ihop och nya orubbliga sanningar ersätta dom, fastän oddsen ser dåliga ut. Så man ska aldrig tro nånting för säkert då vi lever i brytningstider.
LF = 0%DennisCA skrev:
Swedbank = 0%
Handelsbanken = 0%
Nordea = 0%
Avanza = upp till 0,65%
Jag orkar inte kolla fler. Tog de största. Alla utan bidningstid, vill man låsa pengarna så var det från 0,2-1%
Riktigt jävla uselt med deras gigantiska vinster. De som ger högre är ofta krångliga banker.
Det ska nog till en mindre bank och det kommer nog inte ändringar direkt heller, men jag tror om inflationen håller i sig och räntorna stiger, då får de stora bankerna även börja tänka om. Vet inte att mindre banker behöver vara mera krångliga. En av de bästa bankerna i Finland är ju Kvevlax Sparbank, liten men god.
Klart att inlåningsräntorna kommer stiga efter Riksbankens höjning som träder i kraft i början juli. Det brukar vara en viss eftersläpning. Man behöver ha en rätt saftig summa på kontot för att det ska vara värt att jaga nischbankernas erbjudanden. DennisCA kanske har 5-10 MEUR på kontot, då tickar det på snabbt ;=)
Tyvärr brukar det finnas en maxgräns på dessa sparkonton...Jonatan79 skrev:
Men skulle inte förvåna mig om bankerna tänker:
Jaha, nu måste vi dubbla inlåningsräntan. Få se nu, 2 x 0,0... Jahaja, det blev ju noll det.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 540 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 540 inlägg
Skulle behöva ytterligare en tråd som heter "Huspriserna kraschar!"
Snart är varenda hus i närområdet prissänkt med minst 5%.
Surfade nyss in på ett hus som är sänkt -20% från utgångspris. Vilket motsvarar en sänkning på 2,8Mkr. Vi pratar inga småslantar.
Snart är varenda hus i närområdet prissänkt med minst 5%.
Surfade nyss in på ett hus som är sänkt -20% från utgångspris. Vilket motsvarar en sänkning på 2,8Mkr. Vi pratar inga småslantar.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 540 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 540 inlägg