Vi har en 2 år gammal IKEA-ho. Jag har irriterat mig mycket på att den blir så repig, vilket den blev direkt. Blandare skulle jag däremot gärna köpa där om det fanns en jag gillade till ett bra pris. Om den går sönder är jag ändp inte intresserad av att laga den utan det tycker jag kan vara trevligt att byta ibland för omväxlings skull.
 
Vårt kök har vi använt i nästan 1 år nu och vi har hoar från Franke. Jag är verkligen supernöjd! Det är en stor skillnad på kvaliteten på plåten jämfört med den ho vi har från IKEA som vi har att duscha hundarna i... (en större modell som passar utmärkt till detta) Den hon har dålig avrinning och plåten har blivit ful redan, trots att vi bara använder den till hundarna. Den i köket används flera gånger om dagen och ser fortfarande ny ut, så visst sjutton är det skillnad i kvalitét och man får verkligen det man betalar för!
 
Min syster betalade 5000 kr för sin ho vet inte vilket märke men den är snarlik vår från Ikea som vi belade 500 kr för. Hon har haft sin i snart ett år och den har blivit väldigt repig. Vi har haft vår i ca en månad och den har också blivit väldigt repig. Det gör inte så mycket nere i hon men på kanten mellan hoarna har sambon ställt en gryta när han diskade den och där blev det jättefula repor och det stör mig! Jag är i alla fall glad för att vi till slut valde att INTE köpa någon underlimmad eller planlimmad ho/bänkskiva! För troligtvis får vi byta ut hon med tiden!
 
För två år sen bytte vi kök. Diskhon var då 15 år, en Franke vi betalat 3000 för. Den såg ut som ny efter 15 år! Till det nya köket valde vi en Intra. Den kostade över 5000 och vi trodde den skulle vara lika bra som Franke. ICKE! Vi kunde ha sparat en massa pengar och köpt Ikea. Kvaliten är undermålig med tanke på priset! Jag är inte alls nöjd med Intra. Plåten är tunn och den är svår att polera. Lullullet är ok dock (diskmedelspumpen).
 
Jag tvivlar väl egentligen, med tanke på tidigare inlägg, på att min åsikt behövs.

Men:

Om jag någonsin ska köpa en sikho igen blir det INTE ikea.

Tveksam avrinning, gränsfall till bakfall.
Rostfri... Nja. Nog är det med väldigt god vilja man säljer detta som ROSTFRIA diskbänkar.

Porer i materialet, repkänsligt...
 
IKEA's hoar gör ingen annan än Kamprad glad.

Installerade en Boholmen hos en kund kring jul och nu skall den bytas mot en Franke.

De blir väldigt lätt repiga men det största problemet är att de inte går att hålla rena. Vanliga vattenringar måste man använda rengöringsmedel för att avlägsna, vilket "crap"!

Var i ett tidigare liv plåtslagare och hade någon kommit med "rostfri" plåt av IKEA kvalitet hade den farit tillbaka omedelbums.
 
Redigerat:
BigR
Har haft våran Boxholmen diskho i ett år nu. Visst den har blivit repig, men det blir mindre störande när den blir "jämnrepig". Inga problem med fallet och visst, plåten är tunn, men inte så tunn att vi fått några bucklor iaf. Jag tycker den presterar ungefär vad jag väntade mig.

Den är ju fenomenalt billig iallafall. 995:- kostade den, drygt en tredjedel av vad vi lade ut på kranen.

Skulle jag köpa något annat skulle jag köpa en hel diskbänk och inte hålla på med opraktiska infällda varianter.
 
Har haft min från IKEA i 11 år i sommar och den har inga bucklor. Har bara 2 hoar utan avrinning och kan inte säga någon om repor. Den är lika "fin" ännu så jag kan inte klaga alls på min. Ett par vänner köpte nyligen en dyr historia och sist så visade dom ändå alla repor den redan fått. Repor kommer väl på alla..men bucklor låter inte kul att få..
 
Vet inte hur man skall tolka detta, men nu har IKEA inga diskhoar på nätet !
 
Ja, det var som rackarn. Kanske nya modeller på gång? :)
 
Vi har en ikeaho i tvättstugan sedan 1½ år som vi använder som kök, har inte upplevt några som helst problem med den. Vi beställde ikeahoar även till köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.