Snubbeltråd Snubbeltråd skrev:
Bumpar denna tråd då jag själv går i tankarna på att köpa ett Drop.

jag har läst recensioner från USA med endast bra omdömen av själva aggregatet.
Snubbeltråd Snubbeltråd skrev:
Bumpar denna tråd då jag själv går i tankarna på att köpa ett Drop.

jag har läst recensioner från USA med endast bra omdömen av själva aggregatet.
Vi har använt vårt Huum i ett år nu och är enbart positiva. Värt att tänka på:
- Ha golvbrunn i bastun eftersom aggregatets design gör att vatten som ej hinner förångas rinner rakt igenom. Golvbrunnen måste dock vara avsedd för bastu, annars kan den torka i värmen.
- Vi slår på bastun via appen ibland så att det är varmt när vi kommer hem. Då behöver man vara nogrann med att hålla dörren stängd förstås. Det kommer med en dörrsensor som verifierar att den är stängd och vägra starta annars. I vårt fall hjälper det bara delvis eftersom vi har två dörrar till bastun.
- Den sväljer lite mer sten än de anger i specen så köp med marginal
- Vi kör wifi till kontrollpanelen och det funkar utmärkt.

Hör av dig om du har några frågor
 
  • Gilla
Snubbeltråd
  • Laddar…
R ravendarkhold skrev:
Vi har använt vårt Huum i ett år nu och är enbart positiva. Värt att tänka på:
- Ha golvbrunn i bastun eftersom aggregatets design gör att vatten som ej hinner förångas rinner rakt igenom. Golvbrunnen måste dock vara avsedd för bastu, annars kan den torka i värmen.
- Vi slår på bastun via appen ibland så att det är varmt när vi kommer hem. Då behöver man vara nogrann med att hålla dörren stängd förstås. Det kommer med en dörrsensor som verifierar att den är stängd och vägra starta annars. I vårt fall hjälper det bara delvis eftersom vi har två dörrar till bastun.
- Den sväljer lite mer sten än de anger i specen så köp med marginal
- Vi kör wifi till kontrollpanelen och det funkar utmärkt.

Hör av dig om du har några frågor
Tack så mycket för bra svar :)
 
Har också kört HUUM DROP i ca ett år. Tror det är på 6kW.
Vi kör dock bara den ”lokala” varianten. Funkar riktigt bra. Var lite osäker då jag läste några dåliga recensioner efter att vi beställt. Men det funkar hur bra som helst. Sjukt nöjd faktiskt.
Måste säga att de klassiska Tylö och Harvia aggregaten är så djä**à fula.
Vi köpte från Saunainter. Smidig leverans.
 
  • Gilla
Snubbeltråd
  • Laddar…
Bumpar denna tråd igen, ni som har HUUM drop aggregat.
Hur högt ställer ni in värmen på panelen innan ni börjar basta?
Har köpt ett hus nyligen där aggregatet är en HUUM drop, ställde in den på 110 graders värme innan jag startade bastun.
Fuktigheten blev så hög tillslut i bastun när jag började kasta vatten att det inte gick att andas tillslut.
Tar gärna emot tips
 
Redigerat:
M Markus8 skrev:
Bumpar denna tråd igen, ni som har HUUM drop aggregat.
Hur högt ställer ni in värmen på panelen innan ni börjar basta?
Har köpt ett hus nyligen där aggregatet är en HUUM drop, ställde in den på 110 graders värme innan jag startade bastun.
Fuktigheten blev så hög tillslut i bastun när jag började kasta vatten att det inte gick att andas tillslut.
Tar gärna emot tips
Jag sätter den normalt på 70-75 grader, någon gång 80. Allt över det är inte behagligt. Då ska sägas att jag kastar på rätt mycket vatten.
 
Vi bastar oftast vid 65-70. Jag brukar kasta vatten när frugan och ungarna går ut emellanåt.
 
R ravendarkhold skrev:
Jag sätter den normalt på 70-75 grader, någon gång 80. Allt över det är inte behagligt. Då ska sägas att jag kastar på rätt mycket vatten.

Tack för svar, hur blir när du sätter den på 70-75 grader? Mer åt det fuktiga hållet eller kommer det bra med värme också?
 
P PetRinAhl skrev:
Vi bastar oftast vid 65-70. Jag brukar kasta vatten när frugan och ungarna går ut emellanåt.
Tack för svar! Får ta och experimentera mig fram vad som är behagligt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.