Vi fick rätt mot dem i ARN och nu svarar dem inte på Mail och har inte heller betalat ut pengarna så nu åker dem upp på svarta listan. Då dem inte ens följer rekommendationen från ARN.

• Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
H Hedberge skrev:
Vi fick rätt mot dem i ARN och nu svarar dem inte på Mail och har inte heller betalat ut pengarna så nu åker dem upp på svarta listan. Då dem inte ens följer rekommendationen från ARN.
Vad gällde saken?

L Lillekitte skrev:
Vad gällde saken?
Ett garantifel på avloppstank de ej åtgärdade/ej åtgärdade fackmässigt. Var tvungen att göra om hela avloppstanken.

H Hedberge skrev:
Precis som Lillekitte skriver skulle det vara intressant att höra vad saken gällde? Kan man se specifika beslut från ARN på deras hemsida?

dreamie007 dreamie007 skrev:
Precis som Lillekitte skriver skulle det vara intressant att höra vad saken gällde? Kan man se specifika beslut från ARN på deras hemsida?
Nu svarade ju @Hedberge redan i juli på frågan om vad saken gällde (garantifel på avloppstank).

Gällande din fråga om ARN: Osäker på om man kan se specifika beslut från ARN på deras hemsida. Men jag vet att man kan begära ut alla saker som ett företag har mot sig. Då får man tillgång till alla relaterade dokument, och får veta hur ARN bedömde saken (om den är avslutad), om saken lades ned/drogs tillbaks etc.

• Gilla
dreamie007
  • Laddar…
L Lillekitte skrev:
Nu svarade ju @Hedberge redan i juli på frågan om vad saken gällde (garantifel på avloppstank).

Gällande din fråga om ARN: Osäker på om man kan se specifika beslut från ARN på deras hemsida. Men jag vet att man kan begära ut alla saker som ett företag har mot sig. Då får man tillgång till alla relaterade dokument, och får veta hur ARN bedömde saken (om den är avslutad), om saken lades ned/drogs tillbaks etc.
Ja skumt, ser svaret nu men när jag kollade först (och svarade) så såg jag det inte...

dreamie007 dreamie007 skrev:
Precis, kan man se det någonstans att de är svartlistade.
De har sjukt bra recensioner på trustpilot. Men de är alla fejkade. Jag blev ombedd att skriva gott om dem efter de hade skickat en vinlåda till mig

H Hedberge skrev:
Lägg upp detta på trustpilot också

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.