Status
Tråden går ej att kommentera.
Uffe52 skrev:
Hej Martin, hur är det med din grundinställning då du kör efter Timer?
HOME - AUTO eller MANUELL?
Jag har Auto-läget igång. Det jag märkt är att när du varit inne och gjort alla inställningar du vill och sedan är klar så se till att välja Auto och när du OK'at det så tryck på start, då står det att du ska stänga locket för att starta. Om du då befinner dig inom tiden för timerns gräns du satt upp och batteriet är fulladdat så ska den åka iväg av sig självt. Om batteriet inte är fulladdat så stannar den kvar i dockan och laddar upp och kör sedan iväg när det är klart.

Om jag inte trycker på start knappen innan jag stänger locket så går den inte iväg, fulladdad eller ej. Kanske du missat att testa/göra det?

Det är väl just Auto-läget som gör att den börjar klippa när den laddat upp sig, automatiken bakom det hela.

Om inget hjälper, har du testat att återställa konfigurationen?
 
Redigerat:
Martin1981 skrev:
Jag har Auto-läget igång. Det jag märkt är att när du varit inne och gjort alla inställningar du vill och sedan är klar så se till att välja Auto och när du OK'at det så tryck på start, då står det att du ska stänga locket för att starta. Om du då befinner dig inom tiden för timerns gräns du satt upp och batteriet är fulladdat så ska den åka iväg av sig självt. Om batteriet inte är fulladdat så stannar den kvar i dockan och laddar upp och kör sedan iväg när det är klart.

Om jag inte trycker på start knappen innan jag stänger locket så går den inte iväg, fulladdad eller ej. Kanske du missat att testa/göra det?

Det är väl just Auto-läget som gör att den börjar klippa när den laddat upp sig, automatiken bakom det hela.

Om inget hjälper, har du testat att återställa konfigurationen?
Hej igen, Jag förstår vad du menar och det du beskriver funkar för mig också.
Dock är det som så att om jag ställer "Arbetstid 1" på kvällen att maskinen skall starta 07,00 - 19,00 dagen efter. Då skall jag inte behöva trycka start då den skall gå igång, detta skall ske automatiskt? Eller?

Jag kan ha missat att det är kanske som så måste man trycka "Start" då man gjort programeringen för att den skall ge sig ut på angiven tid, även om tidsperioden ligger längre fram i tiden (skall testa det)??
 
Redigerat av moderator:
Uffe52 skrev:
Hej igen, Jag förstår vad du menar och det du beskriver funkar för mig också.
Dock är det som så att om jag ställer "Arbetstid 1" på kvällen att maskinen skall starta 07,00 - 19,00 dagen efter. Då skall jag inte behöva trycka start då den skall gå igång, detta skall ske automatiskt? Eller?

Jag kan ha missat att det är kanske som så måste man trycka "Start" då man gjort programeringen för att den skall ge sig ut på angiven tid, även om tidsperioden ligger längre fram i tiden (skall testa det)??
Jag är osäker på exakt hur mjukvaran fungerar men jag har alltid tryckt på start innan jag stängt locket, en gång när jag inte gjorde det så började den aldrig klippa så jag antog att så var fallet. Men det kanske är så att om du inte trycker start så kickar den igång först dagen efter enligt timer-intervallet, men det är säkrast att du testar. :)
 
Martin1981 skrev:
Jag är osäker på exakt hur mjukvaran fungerar men jag har alltid tryckt på start innan jag stängt locket, en gång när jag inte gjorde det så började den aldrig klippa så jag antog att så var fallet. Men det kanske är så att om du inte trycker start så kickar den igång först dagen efter enligt timer-intervallet, men det är säkrast att du testar. :)
Har nu gjort en första "nytest" bland alla andra jag gjort de senaste 14 dagarna. Jag gjorde en ny programmering något fram i tiden. Funkade perfekt.
Klippte ett par omgångar enligt min tidsinställning.
Nu får vi se om maskinen ger sig ut imorgon samma tid som jag indikerat. Gör den det så får jag tacka dig för att du löst mitt mysterium och problem.):
 
Uffe52 skrev:
Har nu gjort en första "nytest" bland alla andra jag gjort de senaste 14 dagarna. Jag gjorde en ny programmering något fram i tiden. Funkade perfekt.
Klippte ett par omgångar enligt min tidsinställning.
Nu får vi se om maskinen ger sig ut imorgon samma tid som jag indikerat. Gör den det så får jag tacka dig för att du löst mitt mysterium och problem.):
Hur gick det sen, kom den igång som den skulle i morse?
 
Martin1981 skrev:
Hur gick det sen, kom den igång som den skulle i morse?
Återstår att se när jag kommer hem i eftermiddag??
 
Martin1981 skrev:
Hur gick det sen, kom den igång som den skulle i morse?
Allt fungerar nu perfekt!!
 
Hej,
Det räcker inte att bara bläddra till AUTO och sedan trycka OK. Man måste trycka START. START-knappen betyder att den ska starta vald funktion, Auto, Man eller Home.
Start+Auto= starta inom vald tidsintervall
Start+Man=starta direkt (från laddstation backar den ut ca 20 cm)
Start+Home=gå till laddstation direkt

Någon som hört mer från HQ ang pip-pip-pip-pip-pip-problemet på 305:an?

/J
 
erikssonjorgen skrev:
Hej,
Det räcker inte att bara bläddra till AUTO och sedan trycka OK. Man måste trycka START. START-knappen betyder att den ska starta vald funktion, Auto, Man eller Home.
Start+Auto= starta inom vald tidsintervall
Start+Man=starta direkt (från laddstation backar den ut ca 20 cm)
Start+Home=gå till laddstation direkt

Någon som hört mer från HQ ang pip-pip-pip-pip-pip-problemet på 305:an?

/J
Faktum är att sedan omprogrammeringen har jag bara sett och hört det en gång. Nu är jag inte hemma hela tiden så klart men innan hände det väldigt ofta och om trenden fortsatte skulle jag märkt det igen.

Om du kollar 0-menyn och historiken, hittar du några loggar som visar fel som hänt när du uppmärksammat pipen? I mitt fall finns dock inget.
 
erikssonjorgen skrev:
Hej,
Det räcker inte att bara bläddra till AUTO och sedan trycka OK. Man måste trycka START. START-knappen betyder att den ska starta vald funktion, Auto, Man eller Home.
Start+Auto= starta inom vald tidsintervall
Start+Man=starta direkt (från laddstation backar den ut ca 20 cm)
Start+Home=gå till laddstation direkt

Någon som hört mer från HQ ang pip-pip-pip-pip-pip-problemet på 305:an?

/J
Pip pip, nä, men det verkar som om den ibland blir förvirrad när den är vid begränsning-slingan.
 
BennyA skrev:
Pip pip, nä, men det verkar som om den ibland blir förvirrad när den är vid begränsning-slingan.
Hej J/ Synd att jag inte tog upp detta tidigare på forumet så hade jag sluppit en massa strul och telefonsamtal jag haft sedan inköpet. Dock tycker jag att detta på något sätt borde framgå i manualen, att "Startknappen" också har funktionen, att bekräfta timerinställningen.
Betr. de 5 pipen... de finns kvar i min maskin ännu./U
 
erikssonjorgen skrev:
Men BennyA då har väl också problemet med fem pip på din 305:a?

I alla fall har du angett det i omröstningen som vi har: [länk]

/J
Nä, betyder att jag inte har hört något. Jag vet ju inte var "fido" befinner sig varja gång, men dom två sista gånger som jag har hör pipen har det varit i närheten av slingan runt tomten. Kanske att den inte kommer ut riktigt när den byter riktning?
 
3:e gången på kort tid har nu klipparen stannat för "Låg batterispänning". Tomten är öppen och utan träd. Den är inställd på att följa slinga in efter 4 minuter. Därför borde den inte yra runt tills batteriet är slut. Någon som har en idé?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.