14 055 läst · 103 svar
14k läst
103 svar
Huskvarna motorsåg startar ej
Ja det kan vara elände med ryggen.K Kurtivan skrev:Alltså ryggen... jag fick ryggskott och tänkte att det har jag inte tid med... så fick snabbt tid hos en chiropraktiker som bröt och drog, efter det höll jag inte på ta mig hem. Var tvungen sjukskriva mig och gå till doktorn och få en röntgen och mediciner. Jag tror det tog minst tre månader innan jag hade full fart. Har fått förr också, men då var man yngre och det gick över på en vecka fjorton dar.
Jag lutar åt latmasken som skall ut
Nä men jag har 2 diskar i ryggen som inte har något brosk kvar emellan... Så det blir lite kärvt..
Jag får nog ta och prata lite om vad mer som kan krångla på dessa och hur man löser detta..
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Jafyfaen, samma här, liggandes i 7 dagar sen small ryggen...... Sjuk, ont i ryggen och trasig bil så jag fick lämna in den........ Dottern frågade: "Va? lagar du inte bilen själv?Maskintok skrev:
Bonusfråga, vilken är den bästa leverantören på motorsågsdelar till Jonsered? Eller svor jag i kyrkan nu....... Det är plasthjulet till dragsnöret.
Tråkigt att höra med kroppen din.Workingclasshero skrev:Jafyfaen, samma här, liggandes i 7 dagar sen small ryggen...... Sjuk, ont i ryggen och trasig bil så jag fick lämna in den........ Dottern frågade: "Va? lagar du inte bilen själv?
Bonusfråga, vilken är den bästa leverantören på motorsågsdelar till Jonsered? Eller svor jag i kyrkan nu....... Det är plasthjulet till dragsnöret.
vilken modell av såg?
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Hmmmmm, nu känner jag mig dåligt påläst, får kolla. men den är ca 30 år gammal, köpte ny Jonsered för 15 år sen då det är bra med en ny...... Den kan man bara justera ena munstycket på, så den 30 år gamla är vassast. Får återkomma med modell..Maskintok skrev:
30 årWorkingclasshero skrev:
Då är det en 20 serie iallafall..
sen mest frågan om det är en proffs såg eller semi proffs-hobby såg..
2041-2045-2050 är lika som Hva 40-45..
Partner 400-510..
2051-2054-2055 har liknande delar som Hva 55..254-257...
Skruvat lite fram och tillbaka, visst går den men undrar om kanske bränslet börjar bli gammalt, det kan vara ett par år tror jag.Maskintok skrev:
vanlig 95 med tvåtaktsolja, om man skulle gå över till akrylat, vad behöver man göra då? Det är ju bara en hobbysåg så det skulle förvåna mig om jag gör av med några mängder, så akrylat, absolutMaskintok skrev:
Medlem
· Halland
· 4 100 inlägg
Akrylat kommer att förstöra motorn . Alkylat däremot is da shit. Inget som behöver göras. Välj färdigblandad om du bara sågar lite grann. Ställ förgasaren för det bränsle du använder. 2 år betyder att vanlig 95 är skrot. Kasta bränslet på miljöstation.K Kurtivan skrev:
Alkylat tycker jag du ska satsa på eller etanol .K Kurtivan skrev:
Men det är bara en justering av förgasaren som behövs..
1varv på varje skruv ut från botten.
Och dra inte åt utan bara så den bottnar innan du vrider ut..
Jag hade ju köpt på mig en bränsleslang också, så innan jag bar ut sågen igen tänkte jag byta den, men det såg inte så enkelt ut så gav upp lite sedan jag dragit lite i den. Efter det gick sågen bara en liten stund... så bestämde mig för att byta. Drog loss den genom tanken och den var ju skadad vid genomföringen. Men hur i hela friden lyckas man trä in slangen igenom det där plasthålet till tanken?Maskintok skrev: