3 969 läst · 16 svar
4k läst
16 svar
Huskvarna motorsåg 435
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Tack själv för att du fick mig gå ut och göra lite underhåll på mina sågar, tycker jag brukar vara hyfsat bra på det men den senaste tiden verkar jag slarvat, nu rengjorda, genomgångna och med slipade kedjor!
Jag uppfattar på inläggen att du är en ganska ny med motorsågar - ska inte komma med några stora pekpinnar - vi har alla varit nybörjare och jag är den första att erkänna att jag i början överskattade min förmåga / underskattade riskerna med detta fantastiska redskap. Men jag skulle ändå rekommendera att du sätter dig in i de säkerhetsfunktioner sågen har och funderar igenom hur du använder sågen på ett bra och säkert sätt (finns info i manualen eller på nätet).
Uppfattar det som att du kanske inte ens visste att det fanns kastskydd/kedjebroms och den ska man veta hur den funkar, skulle gissa att manualen säger att man ska testa funktionen vid varje användning - även om man inte gör det så bör det ske ibland (och det är en väldigt bra funktion när man ställer ifrån sig sågen också)
Bara lite tips i all välmening.
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag uppfattar på inläggen att du är en ganska ny med motorsågar - ska inte komma med några stora pekpinnar - vi har alla varit nybörjare och jag är den första att erkänna att jag i början överskattade min förmåga / underskattade riskerna med detta fantastiska redskap. Men jag skulle ändå rekommendera att du sätter dig in i de säkerhetsfunktioner sågen har och funderar igenom hur du använder sågen på ett bra och säkert sätt (finns info i manualen eller på nätet).
Uppfattar det som att du kanske inte ens visste att det fanns kastskydd/kedjebroms och den ska man veta hur den funkar, skulle gissa att manualen säger att man ska testa funktionen vid varje användning - även om man inte gör det så bör det ske ibland (och det är en väldigt bra funktion när man ställer ifrån sig sågen också)
/U
Det är alltid återförsäljaren som ska tillhanda hålla rätt information och kunskap till användaren..ullberg skrev:Tack själv för att du fick mig gå ut och göra lite underhåll på mina sågar, tycker jag brukar vara hyfsat bra på det men den senaste tiden verkar jag slarvat, nu rengjorda, genomgångna och med slipade kedjor!
[bild]
/U
Kan ju tycka att dessa små trix borde de ha talat om när man köper sågen... För detta händer lite då och då...
Liknande trådar
-
Husqvarna 435 motorsåg, svår att starta!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Huqvarna 435 motorsåg, kastskyddet / bromsen fastnat!?
Trädgårdsmaskiner -
Huskvarna motorsåg startar ej
Husqvarna motorsåg 435
Röjsåg Honda UMK435E bytes mot motorsåg (Skåne)
Köpes, Hyres & Bytes