5 011 läst · 21 svar
5k läst
21 svar
Husköpare stämmer säljare på 100 000 kronor
100000 känns inte mycket när man skall köpa hus. Jag förstår inte varför det är säljarens ansvar. Inför högre krav på besiktningsplikten. Och ge säljaren rätt att köpa tillbaka. Och sälja vidare.
Är det inte sånt här man skall vara skyddad mot, av mäklaren? Men det har vi sett hur bra det funkar...
Är det inte sånt här man skall vara skyddad mot, av mäklaren? Men det har vi sett hur bra det funkar...
Fattar inte hur sånt här kan gå till domstol? Bakfall mm är ju inga dolda fel i min mening, men oavsett så varför går man till säljaren i det här fallet? Det är väl en försäkringsfråga med sitt försäkringsbolag?
Vi fick ett samtal från köparen av vårt hus för några år sen. Det var fuktskador i badrummet och eftersom vi gjort renoveringen så tyckte han att det var dolt fel. Vi stod på oss eftersom vi är ganska insatta både min fru och jag och vi har inte hört av honom sen dess.
Ett kompispar till oss köpte ett hus med ett badrum som såg rent för jävligt ut. Hemmasnickrat å de grövsta av en med tummen mitt i handen. Upptäcktes relativt omgående att allt inte stod rätt till. De ringer sitt FÖRSÄKRINGSBOLAG och inte en kommentar om hur badrummet är utfört. De får ett nytt badrum.
Vi fick ett samtal från köparen av vårt hus för några år sen. Det var fuktskador i badrummet och eftersom vi gjort renoveringen så tyckte han att det var dolt fel. Vi stod på oss eftersom vi är ganska insatta både min fru och jag och vi har inte hört av honom sen dess.
Ett kompispar till oss köpte ett hus med ett badrum som såg rent för jävligt ut. Hemmasnickrat å de grövsta av en med tummen mitt i handen. Upptäcktes relativt omgående att allt inte stod rätt till. De ringer sitt FÖRSÄKRINGSBOLAG och inte en kommentar om hur badrummet är utfört. De får ett nytt badrum.
Säljes i befintligt skick heter de.. skulle aldrig sälja ett hur utan att skriva något annat i mitt säljkontrakt. Skulle även lägga till att härmed ifrånsäger sej köparen allt anspråk mot säljaren och sen en signatur på de. Husaffärer verkar ju aldrig bli klara annars.
Visst kan man sälja med friskrivningsklausul, men då lär man få bud därefter också.gäst skrev:
Om en säljare skulle propsa på friskrivningsklausul vid en vanlig försäljning skulle jag misstänka att det fanns något dyrt fel som säljaren ville dölja. Friskrivningsklausul används ju annars mest av dödsbon och kronofogden.
Liknande trådar
-
Besöka säljare utan mäklaren? Ok eller inte?
Köpa & Sälja hus -
Säljaren förbinder sig att dra fram avloppsrör
Juridik -
Vad ansvarar säljaren för?
Köpa & Sälja hus -
Marköverföring mot säljarens vilja? Stämmer detta?
Juridik -
Säljarens driftkostander stämmer ej jmf energideklaration. Vad göra?
Köpa & Sälja hus